معرفی ۱۶ خانه قرآن اخذ آزمون های مدرک عمومی حفظ قرآن کریم در استان زنجان

حجت الاسلام حسنی از معرفی ۱۶ خانه قرآن استان زنجان به عنوان مراکز مجاز آزمون های مدرک عمومی حفظ قرآن کریم خبر داد و گفت: علاقمندان برای ثبت نام و شرکت در آزمون می توانند از طریق این مراکز اقدام کنند.

حجت‌الاسلام حمید حسنی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان به رویکرد این مجموعه در اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان قرآن کریم اشاره کرد و گفت: 16 مرکز قرآنی برای این منظور مجوز دریافت کرده اند که شامل پنج مرکز در زنجان، چهار مرکز در ابهر، ۲ مرکز در خدابنده و ۲ مرکز در خرمدره، یک مرکز در طارم، یک مرکز در ایجرود و یک مرکز در ماهنشان است.

 

وی با بیان اینکه مدرک حفظ عمومی به حافظان یک تا سی جزء قرآن کریم اعطا می شود، گفت: علاقمندان برای دریافت این مجوز می توانند به مراکز مجاز حفظ عمومی مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام حسنی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به منظور ثبت‌نام و شرکت در آزمون و دریافت گواهینامه حفظ عمومی می‌توانند به سامانه https://hefz.telavat.ir/Guest/ مراجعه کنند.

 

به گفته وی، در پی تفاهم نامه کشوری وزارت آموزش و پرورش و سازمان دارالقرآن کریم، 12 دارالقرآن آموزش و پرورش استان زنجان نیز برای اعطای مدرک عمومی حفظ قرآن کریم پیش بینی شده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: حافظان قرآن از جامعه فرهنگیان و کارکنان نیز در صورت درخواست دریافت مدرک حفظ عمومی می‌توانند از طریق مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش استان‌ها نسبت به این کار اقدام کنند.

 

کد خبر 1263777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha