شرکت ۷۰۰ دانشجوی فرهنگیان خراسان جنوبی در طرح قرآنی بُشری

حجت الاسلام اکبری مطلق گفت: در طرح قرآنی بُشری که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد ۷۰۰ دانشجو از دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی شرکت داشتند که ۵۰ نفر به عنوان سرگروه انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدجواد اکبری مطلق امروز شنبه (۹ اردیبهشت) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال در اول مهر ورودی دانشگاه فرهنگیان ۲۵ هزار دانشجو خواهد بود که از این تعداد ۸۰۰ نفر سهمیه خراسان جنوبی هستند.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: به خاطر کمبود ظرفیت در کشور بررسی های لازم جهت ورود این دانشجویان صورت خواهد گرفت و تلاش می‌کنیم تا در استان این مقدار دانشجو را به دست آوریم.

 

وی با اشاره به طرح قرآنی بُشرا گفت: در راستای اجرای این طرح ۷۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان شرکت داشتند و طرح بسیار موفقی بود که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و مرحله کشوری این طرح اجرا می شود.

 

حجت الاسلام اکبری مطلق افزود: در این راستا ۴۰۰ نفر در آزمون شرکت کردند و ۵۰ نفر به عنوان سرگروه انتخاب شدند که از اطلاعات و توانایی های قرآنی خوبی برخوردار بودند.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی به طرح اردوهای جهادی تربیتی اشاره کرد و گفت: این طرح، آزمونی برای تدریس در مدارس است که با کمک آموزش و پرورش اجرا می شود و دانشجویان استقبال خوبی از این طرح داشته اند.

 

وی در خصوص طرح دختران حاج قاسم عنوان کرد: در این راستا دانشجویان دختر به دنبال ترویج الگوی عفاف هستند و برگزاری کرسی های عفاف و حجاب را برگزار می کنند و اردوی راهیان نور و اردوی راهیان پیشرفت را در دستور کار داشتیم و پنج اتوبوس از استان به راهیان نور اعزام شدند.

 

 

کد خبر 1263834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha