رشد سلامت و شاخص امید به زندگی، از برکات انقلاب اسلامی است

سرپرست مرکز بهداشت شیروان گفت: از برکات انقلاب اسلامی، بالا بردن سطح سواد مردم و رشد سلامت و شاخص امید به زندگی در جامعه است.

حسن نوری -سرپرست مرکز بهداشت شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به پیشرفت های قابل توجه در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان بیان کرد: حتی در دورترین روستاها نیز مشکلات بهداشتی رفع شده و دسترسی مردم به سیستم بهداشتی درمانی تسهیل یافته است.


وی خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از بیماری های صعب العلاج از جمله فلج اطفال و سرخچه و سایر بیماری‌ها ریشه کن شده که همه این موفقیت ها مرهون تلاش کادر بهداشت و درمان و زحمات خستگی ناپذیر مدافعان سلامت است.


نوری از زحمات و تلاش های کارکنان مجموعه بهداشتی و درمانی در دوران شیوع کرونا تقدیر و تشکر کرد و افزود: 6 مرکز بهداشتی درمانی این شهرستان مجهز به خدمات روستایی است و شرایطی را فراهم کرده ایم تا در دورترین نقاط شهرستان خدمات درمانی خوبی به مردم ارائه شود.

 

سرپرست مرکز بهداشت شیروان با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها بیان کرد: 17 مرکز بهداشت در روستاهای شهرستان از پزشک خانواده برخوردار هستند و در سطح شهر منتظر اجرای طرح هستیم.


نوری با بیان اینکه پزشک خانواده در بحث اقتصاد کمک کننده است، بیان کرد: در این طرح هزینه ها کاهش می یابد و درمان هدفمند می شود و با اجرای طرح در سطح روستاها مردم استقبال خوبی از آن کرده اند.


وی اضافه کرد: همایش خودمراقبت، پیاده روی عمومی مردم، برپایی ایستگاه سلامت برای نمازگزاران، برگزاری جشن با همکاری اداره ورزش و جوانان در محل روستای سنجد، آموزش بهداشت محیط در مدارس، نشست خبری با اصحاب رسانه و غیره از جمله برنامه های اجرایی هفته سلامت در این شهرستان است.

کد خبر 1263868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha