جایگاه معلمان و فرهنگیان را به تراز انقلاب برسانیم

قناعت با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان کار ارزشمندی در دولت سیزدهم است، گفت: اگر جایگاه معلمان و فرهنگیان را به تراز انقلاب برسانیم قطعا مشکلات موجود در کشور به مراتب خیلی کم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت –استاندار خراسان جنوبی- عصر امروز (۹ اردیبهشت) در شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: باید با اجرای برنامه‌های متنوع و فاخر در هفته بزرگداشت مقام معلم بیش از گذشته به جایگاه فرهنگیان توجه کنیم.

 

وی با اشاره به جایگاه معلم در دین مبین اسلام و مردم عزیز کشورمان، تصریح کرد: حضرت علی(ع) فرمودند: «هرکس کلمه‌ای را به من بیاموزد، مرا بنده خود کرده است»  که این سخن گهربار نشانگر جایگاه واقعی تعلیم و تربیت و معلم است.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر جایگاه معلمان و فرهنگیان را به تراز انقلاب برسانیم قطعا مشکلات موجود در کشور به مراتب خیلی کم خواهد شد.

 

قناعت با تأکید بر اینکه باید نسبت به موضوعات علمی دانش آموزان حساس باشیم، بیان کرد: نباید سطح علمی مدارس ضعیف شود بلکه در کنار دغدغه‌های دینی و فرهنگی باید دغدغه علمی هم داشته باشیم تا شاهد ارتقا و پیشرفت سطح علمی دانش آموزان باشیم که در این صورت دریافت‌های فرهنگی و دینی هم افزایش خواهد یافت.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از ۱۱ سال که صحبت از اجرای طرح رتبه ‌بندی فرهنگیان مطرح بود، در دولت سیزدهم این کار اجرایی شد، گفت: از مجموع ۱۴ هزار و ۴۱۰ فرهنگی استان تعداد ۱۳ هزار و ۳۲۴ فرهنگی از طرح رتبه‌بندی بهره‌مند شدند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تنها حدود هزار نفر از فرهنگیان استان مشمول طرح رتبه‌بندی نشده‌اند، تأکید کرد: اجرای رتبه بندی فرهنگیان کار بسیار ارزشمندی است که نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتری دارد.

 

وی با اشاره به لزوم توجه به پیشکسوتان فرهنگی، تصریح کرد: برای رفع مشکل کمبود معلم از هم اکنون باید پیگیری‌های لازم در سطح استان و شهرستان‌ها از طریق شوراهای آموزش و پرورش انجام شود.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان گفت: در صورت امکان درهفته بزرگداشت مقام معلم جلسه‌ای برای طرح و بررسی پیشکسوتان فرهنگی خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1263869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha