پيامد تقوا، برخورداري از رحمت الهي است

آیت الله علما، گفت:پيامد تقوا، برخورداري از رحمت الهي است همچنین از مصاديق اين رحمت، بركت در روزي و بهره‌وري از نعمت خدا دادی و نيز فهم حقيقي كتاب‌هاي الهي است.

آیت الله مصطفی علما در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به ارزش و اهمیت تقوا ،گفت:در متون دینی ارزش فراوانی برای تقوا برشمرده تا حدی که کمتر موضوعی از موضوعات در حد اهمیت، به پایه آن می رسد و دلیل آن اینست که چراکه هدف خلقت آدمی که همان سعادت و رشد و کمال دنیوی و اخروی است به وسیله «تقوا» به دست می آید.

 

امام جمعه کرمانشاه،با اشاره به اینکه  تقوا رمز بقاى رفاقت است، افزود: در قرآن کریم مى ‏فرمايد: همۀ کسانی كه در کاری با هم شريك مى شوند، روز قيامت با یکدیگر نزاع خواهند کرد و هر کدام دیگری را مقصر جلوه می دهد: (الْأَخِلَّاءُ يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقينَ)تمام رفاقت‏ ها تبديل به كينه مى شود، تنها دوستي­ هايى مى ‏ماند که با افراد با تقوا صورت گرفته.

 

وی با اشاره به راه های رسیدن به تقوا از منظر قرآن، خاطر نشان کرد:از آنجا که قرآن کتابی برای هدایت و سعات بشر است، همواره مانند ماهِ تابان مسیر هدایت را در این دنیای ظلمانی برای جویندگان راه حق روشن نموده و یکی از مهم­ترینِ این راه ها را تقوا معرفی می کند، برای رسیدن به آن راه هایی همچون عدالت، عفو، صراط مستقيمِ وحدت و هدایت معرفی شده است.

 

آیت الله علما تصریح کرد: خداوند همه ما را دعوت به تذکر، توجه و بندگی می‌کند و باید اطاعت کنیم چرا که راه و مسیر انسان همین است.

 

امام جمعه کرمانشاه ا بیان اینکه واژۀ تقوا هفده بار و مشتقات آن حدود دویست بار در قرآن تکرار شده است، اظهار کرد:تقوا از «وقايه» گرفته شده و در لغت، به معناي خويشتن‌داري و بازداشتن نفس از آن چيزي است كه در آخرت براي انسان زيان دارد لذا تقوا، محصوركردن نفس به چيزهايي است كه براي او مفيد است.

 

 

کد خبر 1263879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha