قرارگاه قرآنی کرمانشاه الگوی کشوری خواهد شد

صحرایی بابیان اینکه قرارگاه قرآنی کرمانشاه الگوی کشوری خواهد شد، گفت: اگر یک جامعه قرآنی داشته باشیم، اقتصاد بهتر و رفاه بیشتری هم خواهیم داشت بنابراین برای دستیابی به یک زندگی بهتر در همه ابعاد باید به قرآن پناه ببریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی در نشست قرارگاه قرآنی استان که با حضور محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، نمایندگان جامعه قاریان استان و مدیران دستگاه های فرهنگی استان برگزار شد؛ عنوان کرد: به عنوان استاندار کرمانشاه متعهد به تلاش شبانه روزی برای خدمت به مردم و کار و تلاش برای اشتغال و رفاه بیشتر و بهبود معیشت کرمانشاهی های هستم.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه  آشنایی با قرآن را یک هدف والا در زندگی دانست و گفت: ما بر اساس عقل و شرع موظف به تلاش برای بهبود معیشت مردم و حل مشکلات موجود هستیم اما هدف اصلی دستیابی به یک زندگی متعالی همراه با معنویت و انس با قرآن است.

 

وی در ادامه به تشریح ابعاد زندگی متعالی پرداخت و گفت: برپا داشتن نماز، ادای زکات و انس با قرآن از ابعاد زیبای زندگی متعالی است و مردم باید از این زیبایی‌ها بهره‌مند شوند.

 

صحرایی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بستری را برای دورهمی های قرآنی فراهم کرد و باید تلاش کنیم با کمک جامعه قرآنی استان، دستگاه‌های فرهنگی و مردم این فضای معنوی در طول سال همچنان تداوم یابد و در ادامه یک حرکت عظیم و اثرگذار و برکت آفرین قرآنی در کرمانشاه ایجاد کنیم.

 

مقام عالی استان عنوان کرد: قرارگاه قرآنی با برنامه مدون و همه جانبه و با هدفگذاری های مشخص و انسجام بیشتر در یک مسیر روشن‌ گام برخواهد داشت و کرمانشاه الگویی برای دیگر استان‌ها خواهد شد.

 

وی از نگاه ویژه قرارگاه قرآنی به نسل جدید خبر داد و گفت: تلاش می کنیم با اجرای برنامه‌های مناسب نسل جدید در مسیر انس با قرآن و معنویت  قرار بگیرند.

 

صحرایی تاکید کرد: در رویدادهای مهمی مانند سالگرد عملیات مرصاد به یاد شهدا مسابقات منطقه و بزرگ قرآنی برگزار کنیم و به گسترش فرهنگ قرآنی کمک کنیم.

 

در ادامه دبیر قرارگاه قرآنی استان به ارائه گزارشی از فعالیت های این مجموعه پرداخت و گفت: نمایشگاه قرآنی اولین رویداد مهم در این حوزه بود که پس از دوران کرونا برگزار شد.

 

علی صفدری ادامه داد: برای اولین بار نمایشگاه قرآنی در محل دائمی نمایشگاه‌ها با حضور بیش از ۴۲ غرفه و طی شش روز برگزار شد و یک رویداد کم نظیر در این حوزه بود همچنین هرچند زمان کوتاه بود ولی حاصل کار بسیار چشمگیر و گسترده بود و این موفقیت ها حاصل همکاری و همراهی دستگاه های مختلف بود .

 

دبیر قرارگاه قرآنی استان کرمانشاه افزود: خانواده ها و کودکان و نوجوانان استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه کردند و بسیاری از آن ها پس از افطار به دیدن نمایشگاه آمدند که یک اتفاق مبارک بود‌.

کد خبر 1263881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha