طرح «زیست عفیفانه» و «قرآن کتاب زندگی» در خراسان جنوبی اجرا می شود

فرخنده با بیان اینکه دو طرح جامع «زیست عفیفانه» و« قرآن کتاب زندگی» در خراسان جنوبی در دستور اجرا قرار دارد، گفت: نهادهای فرهنگی به تقویت هویت اسلامی و ایرانی مردم بپردازند و خلاهای هویتی و فرهنگی را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی- امروز یک‌شنبه (۱۰ اردیبهشت) در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: تبلیغ دین یک عرصه بسیار گسترده و حساس و دارای ضرورت بسیار است.
 
 
وی با بیان اینکه مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآن و عترت ماموریت هایی بر عهده دارد، گفت: برآیند حرکت تاکنون در استان رو به رشد بوده است و شاهد هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی استان هستیم.
 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: سند جامع جهاد تبیین، سند فرهنگی معیشتی و پیوست ائمه جمعه از جمله برنامه های اجرا شده است هر چند کار برای این عرصه بسیار است.
 
 
فرخنده با اشاره به اینکه اولویت های فرهنگی خراسان جنوبی در ابتدای سال جاری تعیین شده است، افزود: در این راستا نهادهای فرهنگی به تقویت هویت اسلامی و ایرانی مردم بپردازند و آن خلاهای هویتی و فرهنگی را برطرف کنند.
 
 
وی ادامه داد: برای متقاضیان اجرای کارهای تولیدی بر اساس زیست بوم فرهنگی استان تسهیلات بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان با نرخ چهار درصد در نظر گرفته شده است.
 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه دو طرح جامع زیست عفیفانه و قرآن کتاب زندگی در استان در دستور اجرا قرار دارد، گفت: طرح زیست عفیفانه حدود پنج فرآیند دارد و گام اول شناسایی فعالان زیست عفیفانه در استان است و سپس یک رویداد ایده پردازی در استان اجرا می شود.
 
 
فرخنده در ادامه بیان کرد: در انتهای اجرای این طرح بعد از دهه فجر یک نمایشگاه جهت عرضه محصولات عفیفانه در استان برپا خواهد شد.
 
 
وی در خصوص طرح قرآن، کتاب زندگی گفت: قرآن به عنوان وسیله کاربردی در دل بازار و جامعه ما متاسفانه جایگاهی ندارد و باید ببینیم که چگونه ترجمه و متن قرآن را وارد جامعه کنیم.
 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان عنوان داشت: کمبود روحانی در استان یک خلا بزرگی است که در خراسان جنوبی وجود دارد و باید این خلا را پر کنیم و شاهد اتصال شورای فرهنگ عمومی به مسجد باشیم.
 
 
 
کد خبر 1263940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha