پلیس میناپولیس، فرد مظنون به آتش سوزی دو مسجد را دستگیر کرد

پلیس میناپولیس یک فرد مظنون به آتش سوزی دو مسجد در این شهر را دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الحره، پلیس مینیاپولیس مردی را که مظنون به آتش ‌سوزی در دو مسجد هفته گذشته در این شهر بوده است را دستگیر کرد.

 

 

بریان اوهارا، رئیس پلیس میناپولیس آن را «تلاش برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه مسلمانان ما» عنوان کرد و گفت: جکی رام لیتل (36 ساله) ، صبح روز یکشنبه دستگیر شد، اما جزئیاتی در مورد نحوه دستگیری وی ارائه نکرد.

 

وی همچنین متهم به آتش زدن دو مسجد در روزهای 3 و 4 فروردین ماه بوده است و حکم بازداشت برای وی صادر شده بود.

 

اوهارا گفت: عبادتگاه ها باید مکان های امن باشند. آتش زدن یک مکان مقدس، جایی که خانواده ها و کودکان در آن جمع می شوند، اقدامی غیرانسانی است. این سطح از نفرت آشکار در شهر بزرگ ما قابل تحمل نخواهد بود.

 

رهبران شورای روابط آمریکایی-اسلامی بخش مینه سوتا دستگیری پس از آتش‌ سوزی ‌هایی را که جامعه مسلمانان این منطقه را ناراحت کرده است، تحسین کردند.

 

حسین گیلانی، مدیر اجرایی این بخش گفت: این دستگیری آرامشی را برای جامعه ما به ارمغان می آورد. ما امیدواریم در مورد انگیزه های مظنون و همدستان احتمالی آن، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

دوشنبه گذشته، طبقه سوم مرکز اسلامی مسجد الرحمه مورد آتش سوزی قرار گرفت.

 

در شکایت کیفری علیه لیتل آمده است که دوربین های مداربسته نشان می ‌دهد که او در حالی که یک چمدان با یک قوطی بنزین را حمل می ‌کرده وارد ایستگاه می ‌شود. مدت کوتاهی پس از آن، یکی از کارکنان آتش سوزی را در نزدیکی دفاتر کشف کرد که قبل از گسترش آن مهار شد.

 

آتش سوزی دیگری یکشنبه شب در سرویس بهداشتی یک مسجد رخ داد و نمازگزاران موفق شدند شعله های آتش را خاموش کنند.

 

فاصله این دو مسجد کمتر از یک مایل است. اوهارا قبلاً گفته بود که اداره پلیس مظنون است که همان فرد مسئول آن آتش سوزی است.

کد خبر 1264110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha