استعمار بزرگترین آفت برای سلامت بشر است

آیت الله عبادی با بیان اینکه استعمار بزرگترین آفت برای سلامت بشر است، گفت: همه باید همکاری داشته باشند جوانان ما آسیب روانی نبینند و در محیط سالمی زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی-  امروز (۱۱ اردیبهشت) در دیدار با مدیران بخش سلامت استان که به مناسبت هفته سلامت انجام شد، اظهار کرد: سلامت موهبت الهی است و در هر امری بر پایه علم می‌توان به نتیجه رسید.

 

وی با یادآوری دوران‌هایی که محرومیت‌ها در کشور موج می‌زد، گفت: کمبود پزشک یکی از همین محرومیت‌ها در ایران بود و پزشکان هندی یا افغانستانی متصدی امور بهداشت و درمان بودند و اکنون الحمدالله با رشد علمی و تلاش‌های انجام شده این کمبود جبران شده است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مسئله سلامت تنها منحصر به جسم نیست، افزود: انسان و جامعه سالم، سیاست، اقتصاد و فرهنگ سالم در سلامت جامعه نقش دارد و لذا در برخی جوامع به این توجه است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه وقتی روان انسان مشکل داشته باشد به تبع بر تن هم تاثیر می‌گذارد، افزود: فاجعه‌های بزرگ بشری و ستم‌های عظیمی که همواره در طول تاریخ بوده و هست مربوط به ناسالم بودن افکارو بیماری فکری است.

 

وی با اشاره به اینکه تلفات بیمارهای جسمانی و مسری در اوج گسترش خود به پای تلفات و ضایعات فکری نمی‌رسد، ادامه داد: بسیاری از بیمارهای جسمی معلول بیمارهای فکری و روانی یا معلول بیمارهای اخلاقی است که به ظاهر خودش را نشان هم نمی‌دهد.

 

آیت الله عبادی افزود: ما وقتی موفق خواهیم شد که همه این قضایاها را در کنار هم ببینیم والا بس است که یک رضاشاه کثیفی پیدا و نوکر انگلیس شود و هر بلایی سر مردم در بیاورد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به ماجرای یتیم‌خانه ایران و کشتن ۹ میلیون از جمعیت ایران بر اثر نفوذ بیگانه و ایجاد قحطی و بیماری اشاره کرد و گفت: استعمار بزرگترین آفت برای سلامت بشر است و حتی ملاحظه می‌کنید آنها با کمال رسوایی بمب‌های شیمیایی را دست دیوانه‌ای به نام صدام قرار دادند که مردم ایران و عراق را کشتند.

 

وی بیان کرد: یک جامعه سالم وقتی صورت می‌گیرد که در کنار این همه تلاش و زحمت‌ها بتوان بهداشت تفکر و اندیشه انسان را که سمبل آن شهید مطهری و مکتب اسلام است تأمین کرد که باید همه در این جهت همکاری کنند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه همه باید همکاری کنند جوانان ما آسیب روانی نبینند و در محیط سالمی زندگی کنند، افزود: همانگونه که در مبارزه با کرونا همه با هم همکاری کردند در مسائل فرهنگی نیز باید همکاری کنند والا اگر فرهنگ جامعه فاسد شد همه چیز فاسد است و دیگر نمی‌توان اقتصاد و سیاست سالم داشت.

 

کد خبر 1264150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha