اجرای طرح تحول زیربنایی در حوزه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی

فرخنده با بیان اینکه نگاه ما تغییر زیربنایی در حوزه فرهنگ و هنر استان است، گفت: یک طرح تحولی تهیه کرده ایم و در راستای اجرای این طرح بر اساس سه شاخه گفتمان سازی، توانمندسازی و سودمندسازی حرکت می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی-امروز (۱۱ اردیبهشت) در دیدار با مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک فضای گسترده و پیچیده ای برخوردار است چرا که نیاز روز جامعه به برنامه ریزی هوشمندانه لازم دارد.

 

وی در ادامه بیان کرد: باید یک شناخت دقیقی از کف جامعه داشت تا بتوانیم کار فرهنگی موثری را انجام دهیم و به یک سری ظرافت ها و حساسیت های خاصی نیازمند است.

 

فرخنده با اشاره به اینکه حوزه هنر و فرهنگ با سلایق و نگرش های متفاوت مواجه است، گفت: با این نگاه دو هجمه مستقیم متوجه مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد است که یک طیف آن افرادی را تشکیل می دهند که نگاه بسته ای دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه ما تغییر زیربنایی در حوزه فرهنگ و هنر استان است، افزود: یک طرح تحولی تهیه کرده ایم و در راستای اجرای این طرح بر اساس سه شاخه گفتمان سازی، توانمندسازی و سودمندسازی حرکت می کنیم.

 

وی در ادامه گفت: در این راستا خلا جشن ها را با ظرفیت هنرمندان استان توانستیم برطرف کنیم و برگزاری نمایشگاه موزه عبرت، فعالیت های جهاد تبلیغ و غیره از جمله برنامه های اجرایی در راستای این طرح در استان است.

 

فرخنده عنوان کرد: امسال رویدادهای مهمی را در زمینه سواد رسانه، زیست عفیفانه، بزرگداشت و معرفی مفاخر استان به نسل های جدید، یادواره شهدای هنرمند و تکمیل پروژه های نیمه تمام را در خراسان جنوبی برگزار خواهیم کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان در خصوص فعالیت موسسات قرآنی در خراسان جنوبی گفت: ۷۵ درصد از موسسات قرآنی استان تحت نظر فرهنگ و ارشاد فعالیت دارند.

 

 

کد خبر 1264160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha