اجرای طرح پزشک خانواده شهری از خردادماه/بسیاری از خدمات مناسب پزشکی در مراکز درمانی ناشناخته است

دکتر بارونی با بیان اینکه زرگترین و مهمترین کار در سال جاری اجرای طرح پزشک خانواده شهری است؛ گفت: حلقه مفقوده در حوزه سلامت این است بسیاری از خدمات مراکز درمانی ناشناخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر محسن بارونی، عصر دوشنبه(11 اردیبهشت) در نشست خبری به مناسبت  هفته سلامت گفت: بزرگترین و مهمترین کار در سال جاری اجرای طرح پزشک خانواده شهری است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: با توجه به گستردگی طرح در کشور تصمیم گرفته شد یک شهرستان به عنوان نمونه انتخاب شود و ما بردسیر را انتخاب کردیم.

 

وی با بیان اینکه محور اصلی این طرح پوشش همگانی سلامت است که سه بُعد دارد: پوشش جمعیت، کاهش پرداخت از جیب و ارائه بسته خدماتی جامع؛ ادامه داد: از سال ۸۴ پزشک خانواده روستایی برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر داشتیم.

 

دکتر بارونی یکی از دلایل شلوغی کلینیک ها را عدم رعایت نظام ارجاع دانست و گفت: یکی از برکات این طرح اصلاح این نظام است‌ که در خردادماه انجام می شود.

 


وی بیان کرد: حلقه مفقوده در حوزه سلامت این است بسیاری از خدمات مراکز درمانی ناشناخته است در حالیکه در هر مرکز، خدمات دندانپزشکی پایه انجام می شود و یا روانشناس، مشاورین تغذیه و... در مراکز درمانی وجود دارد اما تعداد مراجعین مراکز بهداشتی درمانی پایین است با اینکه می توانند با هزینه کم خدمات خوب دریافت کنند در حالیکه مراجعان در بخش خصوصی زیاد است.

 


دکتر بارونی در ادامه سخنانش با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان سالمند است و اگر به ۱۵ درصد برسد دیگر سالمند می شود؛ گزارش داد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۱۱ کودک متولد اما ۴۰۰ کودک به دلایل مختلف از جمله مسمویت، تصادف، غرق شدگی و... از دست دادیم.

کد خبر 1264199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha