دو کارخانه داروسازی در کرمان راه اندازی می شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش۵۰ درصدی داروخانه های شهر کرمان نسبت به دو سال گذشته خبر داد و گفت: دو کارخانه داروسازی نیز در مرکز استان ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر علی اسدی پور، عصر دوشنبه(11 اردیبهشت) در نشست خبری به مناسبت  هفته سلامت از افزایش۵۰ درصدی داروخانه های شهر کرمان نسبت به دو سال گذشته خبر داد و گفت: از 120 داروخانه به 180 داروخانه در شهر کرمان رسیدیم.

 


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: هیج کمبودی در داروخانه ها وجود ندارد الا اینکه ممکن است برندها متفاوت شود که چنانچه سامانه مربوطه کامل شود با نسخه الکترونیک کار را آسان می کند تا بیمار سرگردان نباشد.

 

 

وی از تبدیل دو داروخانه جنب کلینیک بعثت و بیمارستان شهید باهنر به داروخانه های مرجع خبر داد و افزود: داروخانه مرجع جنب بیمارستان شهید باهنر به نام «13 دی» (سالروز شهادت شهید سلیمانی) خواهد بود.

 

 

دکتر اسدی پور ادامه داد: در استان کرمان به جز رفسنجان، کارخانه داروسازی نداشتیم اما قرار است دوکارخانه داروسازی در شهر کرمان راه اندازی شود.

 

 

وی تصریح کرد: با اجرای طرح دارویار از تیرماه سال گذشته علاوه بر جلوگیری از قاچاق دارو؛ یارانه از واردات کننده به تولید و مصرف کننده اختصاص یافت.

 

 

دکتر اسدی پور همچنین از برداشت و پیوند اعضای حیاتی بیماران مرگ مغزی مطابق شرایط و ضوابط و با رعایت وجوه قانونی و اخلاقی آن و برابر با نظر مراجع عظام تقلید خبر داد.

 

 

وی میزان فعالیت ناکافی بدنی در استان را 43 و نیم درصد و در کشور 51 درصد و چاقی و افزایش وزن در استان کرمان را 47 درصد و در کشور 63 درصد اعلام کرد که این دو باعث بیماری های غیرواگیر می شود.

 

 

در این نشست عنوان شد: بیشترین نوع سرطان در مردان مثانه، ریه و پوست و در زنان سرطان پستان، پوست و تیروئید است.

کد خبر 1264200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha