«حدیث‌خوانی» برنامه ویژه کانون‌های مساجد در دهه کرامت/ برنامه‌ها امیدآفرین باشد

بیکی گفت: ترویج حدیث‌خوانی، احیای فرهنگ نذری به مناسبت این ایام، به‌کارگیری ظرفیت تشکل‌های مردمی و ... از موضوعات مورد تاکید در دهه کرامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، مهدی بیکی در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی گرامیداشت دهه کرامت اظهارکرد: برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت تا ۹ خردادماه در شهرها و روستاها برنامه‌ریزی شده اما ما بنا داریم برنامه‌های گرامیداشت این ایام را از چند روز قبل از آغاز این دهه شروع کنیم.

 

دبیر ستاد دهه کرامت و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان با اشاره به برخی سیاست‌های این ستاد اظهارکرد: اولین سیاست در تدارک و تدوین برنامه‌ها «مردمی بودن» آن است. ادارات و نهادهای فرهنگی نقش حمایت‌کننده و پشتیبانی این برنامه‌ها را خواهند داشت. موضوع دیگر «معرفت‌افزایی» است که باید در برگزاری برنامه‌های این ایام به آن توجه کرد.

 

وی افزود: دهه کرامت هم چنین فرصت خوبی برای تحقق امر جهاد تبیین بوده و موضوع مهم دیگر «امیدآفرینی» و همچنین «شادی حلال» است که برنامه‌ریزان و مجریان باید به آنها توجه داشته باشند.

 

بیکی ادامه داد: اقدامات ما در این ایام باید مبتنی بر زیارت باشد؛ بدین معنا که سعی کنیم فرهنگ زیارت را ولو در حد قرائت جمعی صلوات خاصه امام رضا (ع) در برنامه‌های مختلف بگنجانیم.

 

وی گفت: مناسبت‌های مختلفی در دهه کرامت داریم که به برخی از آنها باید به‌طور ویژه بپردازیم. توجه به روز دختر، توجه ویژه به کودکان، توجه ویژه به مقوله تقریب و همچنین خدمات‌رسانی کریمانه از موضوعات مهمی است که باید در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار داد.

 

دبیر ستاد گرامیداشت دهه کرامت استان گلستان افزود: ترویج حدیث‌خوانی، احیای فرهنگ نذری به مناسبت این ایام، به‌کارگیری ظرفیت تشکل‌های مردمی و ... از دیگر موضوعات مورد تاکید در این ایام است.

 

کد خبر 1264233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha