اندیشه های شهید مطهری در جامعه تبیین شود

وکیلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و روز معلم گفت: اندیشه های شهید مطهری در جامعه باید بیش از پیش تبیین شود.

ملیحه وکیلی، ضمن گرامیدشت هفته بزرگداشت مقام استاد و روز معلم به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان مرکزی گفت: اولین معلم بشر خداوند متعال هستند و بعد از ایشان و به فرمان خدا انبیاء و اولیای الهی در راستای تعلیم و تربیت بشریت تلاش کردند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی با بیان اینکه 124 هزار پیغمر و 12 امام معصوم علیه السلام خود را وقف آموزش و آگهی بخشی به بشریت کردند، ادامه داد: ایشان با تلاش و کوشش خود در صدد بودند تا سرانجام و فرجام نیک را برای انسان ها رقم بزنند.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از آنها والدین بهترین معلمان و بعد از والدین نیز هر کسی که به انسان کلامی بیاموزد یا حرفه ای آموزش دهد مورد احترام است و حق معلمی بر گردن افراد دارد، ادامه داد: همه ما باید قدر دران معلمان و مربیان خود باشیم که ما را در مسیر علم، آگاهی، دانش و سعادت راهنمایی کردند.

 

این مقام مسئول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید گرانقدر استاد، مرتضی مطهری گفت: امام خمینی(ره) شهید مطهری را پاره تن خود دانستند و ایشان را ثمره عمر و همچون فرزندی برای خود میدانستند.

 

وکیلی با اشاره به اینکه این معلم و استاد ارزشمند در حوزه های علمیه تحصیل کرده و علم و دانش فراوان داشتند، ادامه داد: ایشان معلمی بزرگ و استادی گرانقدر بودند که علاوه بر تعلیم علم و دانش روز پاسخگوی شبهات دینی بودند و با قلم شیوا و بیان دلنشین خود شاگران زیادی را تربیت کرده و پرورش دادند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی ادامه داد: شهید مطهری همواره با استدلال و منطق در صدد پاسخگویی به شبهات بودند و توطده های دشمنان در دوران انقلاب را با درایت و تیز هوشی تبدیب به فرصت ها کرده و این توطئه ها را خنثی می کردند.

 

وی با بیان اینکه معارف ناب اسلامی از قلم و بیان ایشان تراوش می شد، اظهار کرد: ایشان در کنار آموزش دادن خود نیز همواره آموزش می دیدند و از این لحاظ نیز الگویی برای همگان هستند که همواره افراد باید در صدد آموزش دیدن و تعلیم و تربیت باشند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی اظهار کرد: یک جنگ ترکیبی در همه ابعاد بر ایران اسلامی تحمیل شده و لازم است ما نیز به ابزارهای رویارویی با این جنگ ترکیبی مسلط شویم و نقشه های شوم دشمن را خنثی کنیم .

 

وکیلی تصریح کرد: حوزه های علمیه به منظور تربیت مبلغین دینی که نقش تعلیم و تربیت را در جامعه ایفا می‌کنند و به عنوان متربیان به دستورات الهی عمل کنند می توانند موثر باشند.

 

وی در پایان گفت: حوزه علمیه خواهران استان مرکزی هم به لحاظ اهمیت آموزش علوم دینی برای علاقمندان به تحصیل علوم دینی محیطی آرام برای آموزش و درس و بحث و مباحثه و مطالعه فراهم کرده است.

کد خبر 1264289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha