ارتفاعات بازی دراز در دوران جنگ تحمیلییک منطقه  استراتژیکی بود

حیدری،گفت: ارتفاعات بازی دراز در دوران جنگ تحمیلی یک منطقه سوق الجیشی و استراتژیکی و بسیار مهم برای دشمن بود.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز، گفت:بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت‌های رزمندگان اسلام استفاده می‌کرد.

 

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی، افزود: عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد همچنین پیروزی در این عملیات بر سایر جبهه‌ها نیز تأثیر گذار بود و باعث تقویت روحیه رزمندگان و پیروزی در سایر عملیات‌ها شد.

 

وی خاطر نشان کرد: ارتفاعات بازی دراز به عنوان یادمان بسیار ارزشمند و کشوری هر ساله میزبان زائران زیادی از  سراسر کشور در سالگرد عملیات بازی دراز از استان‌های دیگر است امسال نیز این افتخار نصیب شهرستان سرپل ذهاب شده که در روز های ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه جاری میزبان مردم و مسئولان از سراسر ایران اسلامی باشیم.

 

حیدری با اشاره به اینکه  انتقال ارزش‌های فرهنگی و اعتقادی دوران دفاع مقدس به نسل جوان امروز ضروری است، تصریح کرد:برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری باشکوه مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز و معرفی ظرفیت‌ها منطقه و رشادت‌های مردم سرپل‌ذهاب به نسل جوان ضروری است.

 

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی ، گفت: همه مسئولان و مديران استان وظيفه دارند كه نهايت اهتمام و تلاش خود را برای برگزاری هر چه مطلوبتر این مراسم به‌کار بگیرند.

 

 

 

 

کد خبر 1264330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha