موقعیت مهم کار و کارگر در بیان و رفتار ائمه (ع) قابل مشاهده است

حجت الاسلام مدبر با بیان اهمیت جایگاه کار و کارگر در دین مبین اسلام، گفت: موقعیت مهم کار و کارگر را در بیان و رفتار ائمه اطهار (ع) می توان مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام محمدحسین مدبر امروز سه شنبه (۱۲ اردیبهشت) در دیدار رئیس و معاونین اداره کار و تامین اجتماعی، بسیج اصناف و  نمایندگان اصناف کارگری شهرستان جهرم با تبریک روز کارگر به کارگران زحمتکش در تمامی ایران اسلامی،آنان را بازو و نیروی محرکه اقتصاد و پیشرفت دانست که بایستی شان و جایگاه آنان مورد توجه قرار گیرد.

 

 امام جمعه جهرم با بیان اهمیت جایگاه کار و کارگر در دین مبین اسلام اظهار داشت: موقعیت مهم کار و کارگر را در بیان و رفتار ائمه اطهار می توان مشاهده کرد و لذا بر مسئولین است که این مهم را در اولویت وظایف محوله خود در خصوص رفتار با جامعه کارگری قرار دهند.

 

وی ضمن اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران بیان داشت: ایشان تاکید نمودند بیکاری منشأ فساد  و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد وطلاق ناشی از بیکاری است و  دستگاه‌های مسئول تولید کار باید بدانند که ایجاد اشتغال برای جامعه مهم است.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: شهرستان جهرم ظرفیت بسیار بزرگی در حوزه های مختلف برای جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال به خصوص در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی دارد که این موضوع علاوه بر رشد کارگاه‌ها و ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری،ارزش افزوده بالایی را نیز متوجه حوزه های بالادستی و پایین دستی خود می کند و در نهایت شاهد توسعه اقتصادی شهرستان خواهیم بود.

 

 وی لزوم توجه به معیشت و به خصوص بیمه کارگران را خواستار شده و بیان نمود: قوانین و مقررات باید در جهت حفظ کرامت کارگران تدوین و جایگاه این قشر زحمتکش و فعال همواره مورد تکریم قرار گیرد.

کد خبر 1264353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha