لزوم فرهنگسازی برای آشتی دوباره مردم با ناوگان حمل و نقل عمومی

حجت الاسلام حیدری گفت: امروز در شرایط پساکرونا نیازمند فرهنگ‌سازی برای آشتی دوباره مردم با ناوگان حمل و نقل عمومی شهر هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، همزمان با ایام گرامیداشت روز شوراها، اتوبوس خبر شورای اسلامی شهر یزد به همراه بازدید از پروژه های عمرانی و فرهنگی شهر یزد برگزار شد.

 

در این مراسم که از پروژه‌های فرهنگسرای بهمن یزد، میدان صاحب الزمان (عج) یزد، بلوار شهیدان پارسائیان یزد انجام شد در خصوص پروژه های شهری یزد مباحثی مطرح شد.

 

‌ حجت الاسلام سید ناصر حیدری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این بازدیدها گفت: یکی از مطالبات مردم در رابطه با مرمت آسفالت معابر شهر است که شهرداری برای آسفالت تمام معابر شهر نیازمند شش هزار میلیارد تومان است ولی امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص خواهد یافت.     

 

وی دیگر دغدغه مردم یزد را ترافیک ذکر کرد و گفت: یکی از علل بروز ترافیکهای امروز شهر یزد علی رغم گستردگی شهر یزد، عادت دادن مردم به استفاده از خودروهای شخصی به جای ناوگان حمل و نقل عمومی بوده است لذا امروز در شرایط پساکرونا نیازمند فرهنگ‌سازی برای آشتی دوباره مردم با ناوگان حمل و نقل عمومی شهر هستیم.

 

این مقام مسئول افزود: خریداری ۲۹ دستگاه اتوبوس و ۹۶ دستگاه ون برای حمل و نقل عمومی شهر در کنار راه اندازی تاکسی‌های خطی در شهر از اقداماتی است که در راستای رونق حمل و نقل عمومی در شهر است.

 

وی یکی دیگر از علل بروز ترافیک در معابر شهر را افزایش سرسام آور خودروها و جایگزین شدن آن به جای موتورسیکلت‌های فراوان در شهر یزد خواند و گفت: علاوه بر لزوم همکاری مردم برای رفع مشکل ترافیک با استقاده از وسایل نقلیه عمومی، اجرای طرح‌های عمران شهری در دستور کار شهرداری است که برخی به صورت کوتاه مدت از طریق اصلاح تقاطع‌ها و برخی نیز به صورت بلندمدت در قالب ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح انجام می ‎شود.

 

حیدری تکمیل رینگ شهری را یکی دیگر از اقدامات در دست اقدام شهرداری برای کاهش ترافیک در معابر مرکزی شهر ذکر کرد.

کد خبر 1264354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha