طرح نذر آب در شهرستان نهبندان برگزار می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح نذر آب در شهرستان نهبندان خبر داد و افزود: ۱۵ تانکر مخزن آب پنج هزار لیتری در روستاهای دارای تنش آبی توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی -مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبیصبح امروز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت) در نشست خبری اظهار کرد: آموزش همگانی یکی از وظایف اصلی جمعیت هلال احمر است چون نقش موثری در مدیریت بحران و کاهش حوادث دارد.

 

وی با بیان اینکه امسال هفته هلال احمر از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه با شعار «هلال احمر؛ نشان امید» برگزار می‌شود گفت: کاروان سلامت به سه شهرستان قاینات، نهبندان و فردوس در طول این هفته اعزام خواهند شد.


کاوسی با اشاره به اینکه رئیس جمعیت هلال احمر کشور تا پایان اردیبهشت ماه به خراسان جنوبی سفر می‌کند، ادامه داد: اولین پایگاه امداد و نجات کوهستان بنده دره بیرجند و طرح بزرگ آبرسانی به دو روستا در شهرستان سربیشه و یک روستا در نهبندان افتتاح خواهد شد‌.


وی از اجرای طرح نذر آب در شهرستان نهبندان خبر داد و افزود: ۱۵ تانکر مخزن آب پنج هزار لیتری در روستاهای دارای تنش آبی توزیع خواهد شد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اجرای ۴۰ عنوان برنامه در هفته هلال احمر، بیان کرد: افتتاح سایت مخابراتی شاهسکوه، افتتاح سه پروژه در آب گرم معدنی فردوس، غباروبی گلزار شهدا، دوره تربیت مربی کمک‌های اولیه هلال، انجام بیش از یکصد مانور، اهدای خون، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه از دیگر برنامه‌های هفته هلال احمر است.


وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی سال گذشته رتبه اول در جذب خدمات حمایتی در کشور را از طرف سازمان داوطلبان کسب کرد، عنوان کرد: همچنین موفق به کسب رتبه اول طرح ملی همتا در سطح مدارس و کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر کشور شدیم.

 

وی به مدیریت موفق زلزله بشرویه در سال قبل اشاره کرد و افزود: با وجود سرمای هوا اما با مدیریت به موقع و پای کار آوردن موکب‌های اربعین و همه امکانات این بحران مدیریت شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه به بیش از ۵۵ هزار نفر در طرح نوروزی امسال خدمت‌رسانی شد، گفت: متاسفانه خراسان جنوبی در فوتی‌های حوادث رانندگی رتبه اول کشور را دارد که اقدامات آموزشی هلال احمر و فرهنگ‌سازی رسانه‌ها می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

 

 

 

 

کد خبر 1264402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha