به ازای هر ۲۰ سفیر سلامت، یک رابط بهداشتی فعال است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: در این شهرستان به ازای هر ۲۰ سفیر سلامت، یک رابط بهداشتی فعال داریم.

محمدرضا حیدری- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در این شهرستان سفیران سلامت، کار خود را به خوبی شروع کردند و تعداد بسیاری به صورت داوطلبانه مراجعه می کنند که آموزش های لازم به آنان ارائه می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به ازای هر خانوار در این شهرستان، یک سفیر سلامت فعال است که به صورت خودجوش ما را یاری می کنند و تاکنون خدمات خوبی توسط اینان به ساکنان روستاها و مناطق محروم ارئه شده است.

 

حیدری در خصوص موضوع و اهمیت بارز جوانی جمعیت عنوان کرد: میانگین جوانی جمعیت در این شهرستان، 1.9 درصد و کشوری 1.7 درصد است که آمار خوبی داریم ولی نیاز است بیشتر کار شود، با توجه به اینکه در پنجره جمعیتی قرار داریم باید افزایش جمعیت داشته باشیم و این آمار به بیش از 2.1 درصد برسد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان اضافه کرد: در این راستا جهت ترویج و ترغیب زوج ها و جوانان به فرزندآوری و رشد جمعیت، چندین هفته به طور منظم کارگاه آموزشی برگزار شده و بین شرکت کنندگان و سایر عموم پمفلت های آموزشی توزیع شده است.

 

حیدری در خصوص خدمات ارائه شده به مادران باردار بیان کرد: کلیه مراکز بهداشت و درمان سطح شهرستان به آنان خدمات رایگان ارائه می دهند، همچنین به مادرانی که جزو لیست بیماران نیازمند و خاص هستند با توجه به شرایط و دهک، شیرخشک رایگان تحویل داده می شود.

 

 

کد خبر 1264429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha