اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به پروژه های آموزشی قزوین

سعادت فر گفت: مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین در حوزه آموزش و پرورش، ۳۲۴ میلیارد تومان بوده که ۱۰۰ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، ابراهیم سعادت فر-مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین- در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز (چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت) در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین در حوزه آموزش و پرورش،۱۱ مصوبه داشتیم که از این تعداد ۹ مورد منوط به ابلاغ اعتبارات است که این مصوبات در حوزه تکمیل فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی است.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اضافه کرد: مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین در حوزه آموزش و پرورش، ۳۲۴ میلیارد تومان بوده که ۱۰۰ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

 

وی اعلام کرد: یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، اختصاص ۱۶۱ میلیارد تومان برای تکمیل ۳۶ مدرسه استان توسط سازمان توسعه و نوسازی مدارس در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است که این پروژه به میزان ۳۰ درصد محقق شده است.  

 

سعادت فر افزود: اختصاص مبلغ ۳۸ میلیارد تومان برای تکمیل استخر دانش آموزی شهید رجایی و الوند مصوبه دیگر بوده که استخر شهید رجایی با تخصیص اعتبارات در کمترین زمان تحویل داده می شود و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارد و استخر الوند هم پیمانکار ندارد و قرارداد جدید پروژه برای ماه آینده بسته خواهد شد.

 

وی افزود: استخر آوج هم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی آن است که با تخصیص اعتبار در بازه زمانی ۶ تا هفت ماهه، تحویل داده می شود.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین خاطر نشان کرد: در خصوص مصوبه آزادسازی دولتخانه صفوی برای احداث دبیرستان جایگزین، به لحاظ زمانی و کارکرد پیمانکار، مشکلی وجود ندارد و اگر تخصیص اعتبار صورت گیرد این کار تحویل داده می شود.

 

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: به مناسبت گرامی داشت مقام معلم در این هفته برنامه هایی اجرا می شود که یکی از برنامه ها، تجلیل از معلمان منتخب استانی و منطقه ای است که این برنامه امروز در منطقه الموت شرقی و غربی، تاکستان و بوئین زهرا برگزار می شود و برنامه استانی هم ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

نقی سیاهکالی مرادی ادامه داد: برگزاری مراسم میثاق با شهدا در گلزار شهدا، برگزاری همایش پیاده روی، تجلیل از فرزندان شاهد و ایثارگر، تجلیل از معلمان مدارس غیرانتفاعی و دیدار استاندار با معلمان منتخب استانی که ۴۷ معلم نمونه استانی دارند و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی از دیگر برنامه های این هفته است.     

 

وی عنوان کرد: هر ساله در شهرستان ها و مناطق اطراف قزوین، شهرداری و شورای شهر یک روز را هماهنگ کرده و از معلمان دعوت می کنند و از آنها تجلیل به عمل می آورند و در شهرستان قزوین با توجه به تعداد بالای معلمان، انجام این کار سخت است، از این رو پیشنهاد دادیم هر شهرداری در محدوده جغرافیایی خود این کار را انجام دهد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین اعلام کرد: در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری، اداره کل نوسازی مدارس متولی کار است و سال گذشته برای ۲۳ پروژه نیمه تمام اقدامات خوبی صورت گرفت به طوری که در خصوص احداث سرویس بهداشتی در مناطق محروم روستایی، ۳۵ سرویس بهداشتی احداث شد.

 

وی تأکید کرد: همچنین در بحث آسفالت مدارس روستایی و شهری ۶۰ هزار مترمربع آسفالت در استان در سال گذشته انجام شد که اتفاق بزرگی است.

 

سیاهکالی مرادی یادآور شد: در بحث مولدسازی، هشت پرونده داشتیم که پنج پرونده به حدود ۶۰ میلیارد تومان به فروش رفت و پروژه هایی را تعریف کردیم و سه مکان ما هنوز به فروش نرفته است.

 

وی در پایان با اشاره به آزمون نهایی دانش آموزان خاطر نشان کرد: در خصوص برگزاری آزمون نهایی تقاضا داریم دستگاه های اجرایی مانند علوم پزشکی، مخابرات و دستگاه های امنیتی همکاری داشته باشند و از ظرفیت سالن های ورزشی برای امتحانات استفاده شود و اینگونه به لحاظ امنیتی بیشتر می توانیم مراقبت کنیم.

 

کد خبر 1264494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha