بازدید خبرنگاران کرمانی از مانور تیم واکنش سریع هلال احمر و مرکز منحصربفرد شبیه ساز زلزله+تصاویر

جمعی از اصحاب رسانه در کرمان مانور عملیات امداد و نجات تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان را از نزدیک مشاهده و از مرکز منحصربفرد شبیه ساز زلزله در ایران، بازدید کردند‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در آستانه فرا رسیدن هفته هلال احمر(۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت) با عنوان"هلال؛ نشان امید" جمعی از اصحاب رسانه به دعوت جمعیت هلال احمر استان از مانور آموزش امداد و نجات در مجموعه آموزش علمی کاربردی جمعیت هلال احمر بازدید کردند.

 

 

منوچهر عبد خدادادی از مربیان پیشکسوتان جمعیت هلال احمر گفت:  این مرکز در ایران و خاورمیانه منحصر بفرد است و به گونه ای طراحی شده که آمادگی برای همه حوادث دارد.

 

 

وی افزود: با توجه به راه اندازی تیم واکنش سریع،  سازه ها به روز شده و ۱۰ آیتم اصلی امداد رسانی را جهت تمرین امدادگران در این مجموعه شبیه سازی کردیم.

 

 

عبدخدادادی با بیان اینکه کرمان به لحاظ وقوع حوادث مختلف، ژاپنِ ایران است که همه حوادث متصور در آن وجود دارد؛ اظهار کرد: چندین سازه از اوایل بهمن به روزآوری شده است‌.

 

 

وی ادامه داد: پس از حادثه آتش سوزی دانش آموزان در شین آباد آذربایجان شرقی، سیاست آموزش دانش آموزان در مدارس آغاز شد تا حداقل پناه گیری سریع و مسائل اولیه در مواجهه با بحران را فرا بگیرند.

 

 

عبدخدادادی با بیان اینکه "جستجو نجات" هم آموزش و هم عملیات آن گران است و اولین اشتباه در این عمليات، آخرین اشتباه است؛ بر ایمنی تاکید و بیان کرد: پذیرفته نیست نجات‌گر در امداد رسانی خود دچار حادثه شود.

 

 

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل در زلزله بم خفگی ناشی از سازه خشت و گِلی بود؛ گفت: در پناه گیری هنگام زلزله خیلی کم کاری شده و آب طرفی چیدمان وسایل خانه نامنظم و راه فرار مسدود است.

 

 

عبدخدادادی با افزودن اینکه نبود دستگاه های زنده یاب صوتی، تصویری و لیزری یکی دیگر از عوامل تلفات زیاد در زلزله بود؛ دستگاه شبیه ساز زلزله دز کرمان را یکی از دستگاه های بی نظیر در کشور دانست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1264503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha