نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی امسال رونمایی می‌‌‌شود

فرخنده با اشاره به اینکه تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان جزو ۱۳ طرح پژوهشی خراسان جنوبی مصوب شده است، گفت: امیدواریم امسال شاهد رونمایی از این سند فرهنگی مهم در سطح استان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی-  امروز (۱۳اردیبهشت) در جلسه تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان اظهار کرد: تدوین این سند از دغدغه‌های اولیه ما بود و در طرح تحولی ارشاد اسلامی هم آن را آورده بودیم.

 

وی ادامه داد: بند (ج) فصل هفتم نقشه مهندسی فرهنگی کشور که در سال 1392 به دستگاه‌های استان و کشور ابلاغ شده بر این مهم تأکید شده است و با جرأت می‌توان گفت که این سند بالادستی مهم که مبتنی بر مبانی انقلاب و اسلام است در دستور کار جدی دستگاه‌های اجرایی و زیربط قرار می‌گرفت شاید شاهد وقوع برخی اتفاقات در داخل کشور نمی‌بودیم.

 

فرخنده با بیان اینکه مباحث به صورت جزیی، اجرایی و کاربردی در سند مهندسی فرهنگی کشور پیش‌بینی شده است، افزود: در این سند بر جایگاه زنان و ارتقای آن، قشر جوان و نوجوان و صنایع فرهنگی تأکید شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه یکی از تکالیف ما در درجه اول مهندسی فرهنگ کشور است، تصریح کرد: از چهاردهم فروردین سال ۱۴۰۰ از طرف معاون اول وقت رئیس جمهور، تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی ابلاغ شده است و ازطرف دبیر شورای انقلاب فرهنگی در ۲۶دی ۱۴۰۱به نماینده ولی فقیه استان به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی پیگیری این سند انجام شده است.

 

وی بیان کرد: در دومین جلسه شورای فرهنگی عمومی خراسان جنوبی مصوب شد که تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان در دستور کار قرار بگیرد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای آن بودجه اختصاص دهد.

 

فرخنده با اشاره به اینکه تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان جزو ۱۳طرح پژوهشی خراسان جنوبی مصوب شده است، عنوان کرد: امیدواریم امسال شاهد رونمایی از این سند فرهنگی مهم در سطح استان باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به 6 کمیته ذیل سند مهندسی فرهنگی استان، ادامه داد: هر شهرستان باید پنج اولویت فرهنگی را احصا کنند تا در کمیته تخصصی بررسی شود  و بعد از تصویب در کمیته‌ها به ستاد راهبری تدوین سند مهندسی فرهنگی استان برای تصویب نهایی ارسال خواهد شد.

 

وی افزود: در تدوین سند نقشه مهندسی فرهنگی باید برای برون رفت از نظام  مسائل فرهنگی استان نکاتی شامل منطقی بودن، قابل اندازه‌گیری، دارای زمان‌بندی و تحقق‌پذیری مدنظر قرار گیرد.

 

گفتنی است در این جلسه کمیته هنر با دبیری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کمیته رسانه با دبیری صدا و سیمای استان، کمیته امور دینی با دبیری سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته تعلیم و تربیت با دبیری اداره‌ کل آموزش و پرورش استان، کمیته اجتماعی زنان و خانواده با دبیری مدیرکل بانوان و خانواده استانداری استان و کمیته اقتصاد و فرهنگ با دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این جلسه مصوب شد.

 

 

کد خبر 1264512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha