رسالت یک معلم نجات انسان از ظلمات به سمت نور است

حجت الاسلام زارعی گفت: امروز معلمان هم با این شرط وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده که دانش آموز خود را با تلاش فراوان از تاریکی ها و نقشه های دشمن نجات دهد و به سمت نور و کارهای نیک و معروفات هدایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علیرضا زارعی-امام جمعه بشرویه-شامگاه (۱۳ اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت یاد و خاطر شهید مطهری اظهار داشت: هدف از بعثت انبیا، تزکیه و پاکیزه کردن انسان ها از تاریکی ها و ظلمت ها بود.

 

وی در ادامه بیان کرد: معلمان و عالمان دین که در سنگر تعلیم و تربیت نقش مهمی دارند وارثان انبیا هستند و رسالت این افراد به رسالت انبیا گره خورده است لذا اجر و قرب عظیمی دارند.

 

امام جمعه بشرویه با اشاره به اینکه معلمان وظیفه سنگینی در جامعه به دوش دارند، افزود: اولین معلم انسان ها، خود خداوند متعال است و خداوند بود که قرآن کریم را به پیامبر گرامی اسلام تعلیم کرد و خداوند به انسان ها بیان را تعلیم کرده است.

 

حجت الاسلام زارعی ادامه داد: معلم کسی است که تمام تلاشش را انجام می دهد تا انسان ها از تاریکی ها و ظلمت ها نجات یابد و به سمت نور برود و رسالت یک معلم، نجات انسان از ظلمات به سمت نور است.

 

وی با بیان اینکه فلسفه کار شهدا هم نجات انسان ها است، افزود: شهید الداغی را دیدید که به خاطر نجات جامعه و احیای امر به معروف و نهی از منکر وارد میدان شد و مظلومانه به شهادت رسید.

 

امام جمعه بشرویه عنوان داشت: شهدا تلاش کردند تا مردم را از ظلمات نجات دهند و آمدند دست دیگران را بگیرند از جمله شهید مطهری که سبب نجات بسیاری از افراد از ظلمات شد و تمام دغدغه ایشان این بود که جامعه را به سمت نور ببرد.

 

حجت الاسلام زارعی در پایان گفت‌: امروز معلمان هم با این شرط وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده که دانش آموز خود را با تلاش فراوان از تاریکی ها و نقشه های دشمن نجات دهد و به سمت نور و کارهای نیک و معروفات هدایت کند.

 

 

کد خبر 1264561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha