مهاجرت معضل اصلی شهرستان بیجار است

محبیان گفت: مهاجرت و رشد منفی جمعیت از معضلات مهم و اصلی در شهرستان بیجار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، محبیان سرپرست فرمانداری بیجار در جلسه شورای اداری که با حضور رییس سازمان زندان های کل کشور در محل فرمانداری بیجار برگزار شد اظهار داشت: شهرستان بیجار با توجه به وسعت بسیار زیادی که دارد متاسفانه اعتبارات اختصاص یافته به این بر اساس میزان جمعیت است و همین موضوع موجب محرومیت شهرستان شده است.


وی افزود: مشکلات بیجار به شکل ملی در امده  و انتظار داریم صدای ما و مشکلات موجود به گوش مسولان ملی رسیده شود.

 

وی تاکید کرد: علاوه بر معضل مهاجرت با توجه به اینکه شهرستان بیجار 600هزار هکتار وسعت دارد  اعتبارات به نسبت جمعیت اختصاص می یابد و با توجه به پهناور بودن شهرستان نمی‌توانیم خدمات شایسته ای را به مردم داشته باشیم و بنابر این محرومیت زیاد است.

 

محبیان عنوان کرد: انتظار داریم مشکلات شهرستان با توجه ویژه مسولان بر طرف شود و ما شهد رفع مشکلات و توسعه و پیشرفت شهرستان باشیم.

 

بیجار دژ مستحکم کردستان است

امام جمعه بیجار گفت: بیجار دژ مستحکم برای استان است و از بابا علم و فضل و درایت به قم کردستان معروف است.

 

وی افزود: متاسفانه شهرستان بیجار از مشکلات بسیار زیادی رنج می‌برد و امکانات موجود جوابگوی نیاز های شهرستان نیست.

 

حجت الاسلام خورشیدی عنوان کرد: وجود 450شهید مصداق بارز فرهیختگی شهرستان است و ما باید در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان اقدامات اساسی انجام دهیم.

 

وی مهاجرت را معضل دیگر این شهرستان دانست و گفت:با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مهاجرت معکوس در شهرستان بیجار لازم است بستر و فضا برای حضور مجدد مردم و جلوگیری از مهاجرت انجام شود.

 

وی به اهمیت خارج کردن زندان بیجار از داخل شهر اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه زندان بیجار در قلب شهر است که خود موجب ایجاد اسیب های اجتماعی است و لازم است تا دستور داده شود تا جا به جا شود و به خارج از شهر برده شود.

 

حجت الاسلام خورشیدی از کمبود قضات در شهرستان بیجار خبر داد و بیان کرد:قوه قضاییه وظیفه قسط و عدل را دارد و خوشبختانه این فضا در شهرستان حاکم است و در مدت اغتشاشات صورت گرفته برخورد خوب و قاطعی صورت گرفت شد و در این زمینه مشکلی نداریم.

کد خبر 1264607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha