شهدا راهنمای مطمئنی برای رسیدن ما به رستگاری هستند

فائزی به مناسبت هفته معلم در آیین تجدید پیمان با شهدا با تاکید بر ضرورت بازخوانی زندگینامه آنان گفت: شهدا چراغ راه و راهنمای مطمئنی در همه مسیرها برای رسیدن ما به رستگاری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمد فائزی_ مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در آیین گلباران مزار شهدا که امروز(پنج شنبه،۱۴ اردیبهشت) به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم با همراهی جمعی از کارکنان حوزه ستادی آموزش و پرورش استان گیلان انجام شد، به ضرورت بازخوانی زندگی شهدا تاکید کرد و گفت: شهدا چراغ راه و راهنمای مطمئنی در همه مسیرها برای رسیدن ما به رستگاری هستند.

وی با اشاره به تقدیم هزاران شهید فرهنگی و دانش آموز در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: در نظام تعلیم و تربیت، رسیدن به حیات طیبه و تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی مهم ترین هدف آموزش و پرورش است.

فائزی گفت: در میان همه حرفه های موجود در جامعه، معلمی تنها شغلی است که با انسانی ترین وجه انسان یعنی تفکر سر و کار دارد.

وی اساسی‌ترین و تأثیرگذارترین عنصر نظام تعلیم و تربیت را معلمان دانست و تصریح کرد: نقش اثرگذار معلمان و آموزگاران در تحولات تاریخی و فرهنگی، بر هیچ کس پوشیده نیست.

فائزی بیان کرد: سالروز شهادت اسوه علم و تقوا، استاد شهید مرتضی مطهری بهانه خوبی است که مروری بر روشنگری های معلمان و دانشگاهیان در مسیر مبارزه با ظلم و استبداد ستمشاهی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به زحمات مدیران پیشین دستگاه تعلیم و تربیت، همگان را قدردان تلاش های متولیان آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: همواره به همکاری مدیران و معلمان پیشین برای ارائه پیشنهادهای سازنده، نیازمندیم. 

کد خبر 1264629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha