طنین پیام شهدا در خراسان شمالی

در بیشتر وصیت نامه های شهدا از جمله شهدای استان خراسان شمالی پیام هایی در خصوص رعایت عفاف و حجاب وجود دارد که حتی از خون خود نیز تاثیرگذارتر در حفظ و پاسداری از اسلام، ارزش های اسلام و آرمان های انقلاب دانسته اند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ این روزها شاهد نصب فرازهایی از پیام شهدا در قالب بنرهایی در سطح شهرهای این استان از جمله بجنورد هستیم که بخش هایی از وصیت نامه آنان در موضوعات مختلف از جمله حجاب و عفاف است. در بیشتر وصیت نامه های شهدا از جمله شهدای استان پیام هایی در خصوص رعایت عفاف و حجاب وجود دارد که حتی از خون خود نیز تاثیرگذارتر در حفظ و پاسداری از اسلام، ارزش های اسلام و آرمان های انقلاب دانسته اند که در این میان به فرازهایی از وصیت شهدای خراسان شمالی در خصوص عفاف و حجاب می پردازیم.

 

سردار رجبعلی محمدزاده اهل بجنورد فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان که در ۲۶ مهرماه ۱۳۸۸ در پیشین بلوچستان همراه سردار نورعلی شوشتری و چند نفر از فرماندهان سپاه به شهادت رسید.

در بخش هایی از وصیت نامه ایشان آمده است:

خواهر عزیزم: الگوی تو زینب (س) است. زیرا اگر زینب (س) برادرش حسین (ع) شهید شد، تو هم برادرت شهید می شود. چون الگوی من حسین (ع ) بود و الگوی تو نیز زینب (س) باشد، زینبی باش چه نسبت به فرائض دینی و چه نسبت به حجاب و تو باید الگو از زینب (س) و فاطمه (س  بگیری.

نوجوان بسیجی شهید " جواد صبوری " از اسفراین در وصیت نامه خود خطاب به خواهرانش آورده است: اگر به فیض عظیم شهادت نایل آمدم دوست دارم که بعد از من زینب وار زندگی کنید و در سنگر حجاب قهرمانانه مبارزه کنید و با حجاب خود مشت محکمی بر دهان استکبار بزنید.

شهید "حسین فرهادی" در وصیت‌نامه‌اش بیان می‌کند: همسر گرامى و مادر مهربان و خانواده عزيزم را به خداوند بزرگ مى‌سپارم و به ياد داشته باشيد كه هرگز از راه عفاف و حجاب خارج نشويد، چون خداوند هميشه ناظر اعمال ماست.

هدف اسلام از حجاب آن است كه زن مسلمان با فراغت كامل بتواند وظایف و رسالت اساسی خویش را انجام دهد كه حفظ نسل انسان، پرداختن به شئون خانه و خانه داری، تربیت كودك و اهمیت دادن به آن است. رعایت حجاب از توصیه‌های همیشگی شهدای ما در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی است كه از آن به عنوان سنگری برای حفظ ارزشها و ضامن بقای جامعه اسلامی یاد كرده اند.

 

خواهرم! حجاب تو کوبنده‌تر از سرخی خون من است

وصیت‌نامه‌های شهدا، مخزن توصیه‌های اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، فرهنگی هستند، توصیه‌هایی که اخلاق و سبک زندگی آن‌ها را نشان می‌دهند، سبک زندگی کسانی که توسط خدا انتخاب شدند و اکنون نزد پروردگار خود روزی می‌خورند؛ چراکه قرآن کریم فرموده‌اند «و هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند.

در میان این توصیه‌ها، بیشترین موضوعاتی که به چشم می‌خورد، حفظ بیت‌المال، تلاش در جهت حراست از انقلاب اسلامی ایران، اطاعت و پشتیبانی از ولایت فقیه، حفظ حجاب و عفاف و نیز مسائل اجتماعی دیگری چون تربیت صحیح فرزندان، صبر زینب‌وار مادران و همسران شهدا است.

 

شهدا حفظ حجاب را همچون جهاد در راه خدا دانسته اند

شهید «عبدالحسین توكلی» در وصیت نامه خود بر ضرورت حفظ حجاب در جامعه اسلامی تاكید كرده و گفته است: خواهرانم زینب وار در صحنه باشید و حجاب اسلامی را رعایت كنید.

شهید «علی اصغر احسانی» نیز با توجه به اینكه شهدا برای پاسداشت حفظ و ارزش های اسلامی در راه قرآن و اسلام خون می دهند و جان نثاری می كنند وظیفه زنان و دختران را در این راه حفظ پوشش اسلامی دانسته و ‌گفته است: تو ای خواهرم؛ حجابت را حفظ فرما كه حجاب تو برتر از خون من است.

شهید «نریمان حمیدی زاده» نیز همه را به این مساله قسم می‌دهد و بیان می كند  كه محیط هنوز آلودگی دارد پس سعی كن با پناه بردن به حجاب، خودت را از آلودگی های جامعه دور نگاه داری.

شهید «محمود عوض پور» نیز در وصیتنامه خود حجاب در بین زنان را حتی والاتر و اثرگذارتر از خون شهدا دانسته و در این زمینه گفته است: همسرم، سعی كن پاكدامن و عفیف باشی، مادرم، وظیفه ای سنگین به گردن داری حجاب تو برنده تر از خون من است.

شهید «غلامرضا كاظمی» نیز در خصوص عفت و پاكدامنی در میان زنان و دختران مسلمان گفته است: ای دخترم؛ سنگر شما حجاب شماست و با حفظ حجاب خون شهدا را حفظ كنید.

شهید «محمود لنگری» نیز حجاب و پوشش اسلامی در جامعه را مهم و ارزشمند دانسته و ضمن تاكید بر ساختن جامعه ای با روابط سالم در وصیت نامه خود از تمامی زنان و دختران رعایت این مهم را خواستار شده و گفته است: از خواهران ایرانی هم می خواهم كه حجاب اسلامی را رعایت كنند.

کتاب وصیت نامه شهدای خراسان شمالی را که ورقی بزنیم در بیشتر وصیت نامه ها به عفاف و حجاب تاکید شده که از خواهران و مادران خود و همچنین زنان و دختران جامعه خواسته اند که زینب گونه عمل کنند و از ارزش های اسلامی با حفظ چادر و حجاب پاسداری کنند.

 

 

کد خبر 1264636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha