تعامل و همدلی مراکز و فعالان قرآنی سبب شتاب در این عرصه می شود

میرزاجانی گفت: تعامل و همدلی مراکز و فعالان قرآنی سبب شتاب هر چه بیشتر در این عرصه می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، دکتر محمدتقی میرزاجانی در آیین افتتاحیه دوره های آموزشی قاریان و دعا خوانان ممتاز کشوری و یازدهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم که عصر امروز پنج شنبه (14 اردیبهشت )در جوار بقعه مبارکه امامزادگان 72 تن ساروق و محل حافظ قرآن شدن کربلایی کاظم ساروق برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور گسترده اقشار مختلف به ویژه اصحاب قرآنی در این مراسم نورانی گفت: کربلایی کاظم کریمی ساروقی مردی بی سواد بود که با ایمان و اخلاصی که داشت نور الهی به روح و جان ایشان تابید و یک شبه حافظ قرآن شد.

معاون شورای عالی قرآن  با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ و معارف قرآنی افزود: افتتاحیه دوره های آموزشی قاريان و دعاخوانان بهانه ای شد تا نقطه عزیمت برنامه ها در سال ۱۴۰۲ در امامزادگان ۷۲ تن ساروق قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه کربلایی کاظم ساروقی فردی بود که نور الهی بر دلش تابید و یک شبه حافظ قرآن کریم شد، ادامه داد: با تعامل تنگاتنگ میان شورای عالی قرآن و مرکز قرآنی اوقاف و امور خیریه برنامه های خوبی تدوین شده است که این برنامه های گام موثری در راستای ترویج فرهنگ و معارف قرآنی می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پانزدهمين دوره ارتقا قاریان ممتاز از جمله برنامه های تدوین شده برای سال جاری است، اضافه کرد: هفتمین دوره ارتقا دعاخوانان، دوره آموزشی عالی ویژه فعالان قرآنی،برگزاری جلسات بصورت ماهانه تحت عنوان تلاوت و استماع قرآن کریم و هجدهمین نشست تخصصی استادان حافظان و قاریان از دیگر برنامه های قرآنی تدوین شده برای سال جاری است.

معاون شورای عالی قرآن کشور به همدلی و هم افزایی هر چه بیشتر فعالان قرآنی تاکید کرد و گفت: تعامل و همدلی فعالان قرآنی سبب شد نهادهای قرآنی در کنار هم قرار گیرند و این مهم سبب شتاب هر چه بیشتر در فعالیت های فرهنگی و قرآنی می شود.

میرزاجانی رمز اول توفیق و موفقیت در عرصه های مختلف را در کنار هم قرار گرفتن دانست و بیان کرد: دوری از موازی کاری و در کنار هم قرار گرفتن نهادها و تشکل های قرآنی سبب می شود تا بتوانیم در این راستا گام های بیشتری برداریم.

وی با تشکر از مردم مومن، متدین و قرآن دوست استان مرکزی و شهر ساروق، ادامه داد: این برنامه بسیار وزین و ارزشمند است و امید می رود در سالجاری شاهد اقدامات بیشتری در زمینه فعالیت های قرآنی باشیم.

کد خبر 1264666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha