کشورهای همسایه در تلاش برای برقراری ارتباط با ایران هستند

آیت الله خاتمی با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد دشمنی میان ما و کشورهای همسایه گفت:‌ آمریکا می‌خواست کشورهای همسایه را علیه ما متحد کند اما کشورهای همسایه در تلاش مضاعف برای این هستند که با ما ارتباط برقرار کنند که این امر نصرت خداست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۱۵ اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به خطبه ۸۸ نهج البلاغه و بیان اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم رفتنی هستیم و مقصد ابدیت است، گفت: خداوند به وعده هایی که به بندگانش می دهد وفا می‌کند و آنها که وفا به وعده نمی‌کنند و تخلف می‌کنند یا ناتوانند یا جاهلند و یا نیازمندند و تمام اینها از ساحت ذات مقدس ربوبی به دور است.

 

 

وی با بیان اینکه آرامش در دل مومنان و خنثی شدن توطئه های دشمنان یاری خداست، گفت:‌ باید در تمامی عرصه‌های زندگی محور عملکرد ما دفاع از دین خدا باشد.

 

 

آیت الله خاتمی با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد دشمنی میان ما و کشورهای همسایه گفت:‌ آمریکا می‌خواست کشورهای همسایه را علیه ما متحد کند اما کشورهای همسایه در تلاش مضاعف برای این هستند که با ما ارتباط برقرار کنند که این امر نصرت خداست.

 

 

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به شهادت آیت الله سلیمانی گفت: وی ۱۴ سال از عمر خود را در سنگر امامت جمعه و سایر عرصه‌ها در خدمت مردم بود؛ عزتی که برای پاسداشت این شهید در شهرهای مختلف گذاشته شد نشان داد روحانیت به پاس خدمتش به مردم، علی‌رغم تمام تخریب‌ها در قلوب تمام مردم جا دارد.

 

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تلاش های روحانیت در سه عرصه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی گفت: تلاش ها برای تخریب روحانیت برای این است که آنها خار در چشم و استخوان در گلوی استکبار بوده است و خواهد بود.

 

 

وی همچنین با اشاره به شهادت به شهادت شهید «الداغی» در سبزوار از وی به عنوان شهید غیرت یاد کرد و گفت: خداوند این غیرت را در هر کس که باشد دوست دارد و مردم نیز این غیرتمندی را ارج می نهند.

 

 

آیت الله خاتمی با اشاره به بیانیه رییس قوه  قضاییه در رابطه با پیگیری این مسایل گفت: همانگونه که در عرصه عفو با تدبیر شما و تایید مقام معظم رهبری ۹۰ هزار نفر آزاد شدند، انتظار از قوه قضاییه این است که در عرصه مقابله با این جانیان، قاطعیت اسلامی طبق موازین اسلامی را نشان دهید تا دیگر جانیان جرات این گونه جنایت را نداشته باشند.

 

 

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به سفر رییس جمهور به سوریه گفت:‌ سفر رییس جمهور تایید دیگری بر جبهه استوار مقاومت و تقویت این جبهه بود به ویژه اینکه سوریه در خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد.

 

 

امام جمعه موقت تهران به استقبال مردم سوریه از رییس جمهور کشورمان اشاره کرد و گفت: این امر نشان دهنده پیوند عمیق بین دو ملت بود.

 

 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: گسترش روابط ایران و سوریه نشان می دهد که سیاست مقاومت رهبری جواب داده است و به بار نشسته است.

 

 

کد خبر 1264708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha