وعده انتخاباتی رئیس جمهوری در برقراری حسن روابط با کشورهای همسایه و اسلامی محقق شد

حجت الاسلام میثم تارم گفت: یکی از وعده های رییس جمهوری در انتخابات، برقراری حسن روابط با کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی بود که این مهم با توافقات اخیر با عربستان، بحرین، امارات و دیگر کشورها محقق شد و این توافقات برای امنیت و اقتصاد منطقه مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگران، گفت: مسئولین، مخاطبین و جامعه کارگری باید همواره بیانات حکیمانه و ارزشمند رهبری را به عنوان یک چراغ راه نصب العین خود قرار دهند.
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: رهبری درباره کارگر و جامعه کارگری فرمودند؛ کارگر حیات و زندگی جامعه است و مسئولین باید حق کارگران را که اقتصاد و حیات کشور در دستان با کفایت آنها می چرخد، رعایت کرده و در رفع مشکلات کارگران بکوشند تا آنها با دلگرمی بیشتر کار کنند.
وی با اشاره به دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی امور آموزش و پرورش باید به سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با دقت جامه عمل بپوشاند.
حجت الاسلام تارم ابراز کرد: رهبری در این دیدار فرمودند؛ یکی از مشکلاتی که ما در آموزش و پرورش با آن مواجه هستیم، بی توجهی به اجرای سند راهبردی تحول آموزش و پرورش است.
خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: ایشان فرمودند؛ درست است که این سند تحول یک سند جامع و درستی است اما چون نتیجه کار بشر است نیاز به بازبینی و اصلاح دارد و باید هر ساله به روز رسانی شود.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار فرمودند؛ معلمان پرورش دهندگان جواهر قیمتی نسل نوجوان و جوان و مدیران آینده کشور هستند از این جهت معلمین از شریف ترین اقشار جامعه هستند که با مجاهدات، سخت کوشی، بردباری و تعهد در همه شهرها و روستاها و نقاط دور دست با عشق و علاقه مشغول تعلیم و تربیت هستند.
حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که شهید مطهری به عنوان یک الگوی نمونه بسیار خوب و تاثیرگذار برای معلمین است، تصریح کرد: یکی از افتخارات جامعه معلمین همین بس که ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و به تعبیر رهبری این ۵ هزار معلم شهید جلوه ای از سربلندی جامعه معلمین در آزمون های گوناگون ۴۳ ساله انقلاب اسلامی است.
امام جمعه جیرفت ثبات در مدیریت جامعه به ویژه آموزش و پرورش و امر تعلیم و تربیت را یکی دیگر از دغدغه های مقام معظم رهبری برشمرد و اظهار کرد: یکی از گلایه های بحق رهبری این است که در یک دهه گذشته ۸ وزیر آموزش و پرورش تغییر کرده که این امر تغییر و تحول در سطح مدیران آموزش و پرورش و مدیران مدارس را به دنبال داشته که برای آموزش و پرورش مضر است.
وی عنوان کرد: مسئولین باید برای رفع مشکلات معلمین تلاش کنند و از اعترضات به حق آنها رتبه بندی است که متاسفانه آن طور که شایسته است انجام نشده که البته سرپرست وزارت آموزش و پرورش قول دادند که در اسرع وقت این مهم محقق شود.
حجت الاسلام تارم ضمن گرامیداشت ۱۸ اردیبهشت سالروز تاسیس هلال احمر و صلیب سرخ جهانی، بیان کرد: سازمان هلال احمر در همه حوادث تلخ طبیعی نه تنها برای مردم ما بلکه برای کشورهای اسلامی و همسایگان نیز خدمت رسانی کرده و در زلزله اخیر ترکیه و سوریه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کارنامه درخشانی در کمک رسانی به مردم زلزله زده این کشورها به یادگار گذاشت.
خطیب جمعه جیرفت تاکید کرد: خواسته به حق مردم جنوب کرمان و جیرفت از سازمان هلال احمر با توجه به بعد مسافت طولانی تا مرکز استان کرمان، استقرار هلال احمر در جیرفت و جنوب کرمان است.
وی سفر رییس جمهوری به سوریه و وزیر خارجه به لبنان را حائز اهمیت و مورد توجه محافل سیاسی و رسانه ای دنیا برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از پیام های مشترک این دو سفر، حمایت همه جانبه ایران اسلامی از جبهه مقاومت، مردم مظلوم فلسطین، لبنان و سوریه و دلگرمی به این کشورها و جبهه مقاومت برای مبارزه با رژیم جعلی و پوشالی غاصب اسرائیل است.
حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که سفر رییس جمهوری به سوریه دستاوردهای مهم به دنبال دارد، تصریح کرد: یکی از این دستاوردها تسهیل روابط دمشق با کشورهای منطقه که به دنبال توافق راهبردی تهران ریاض صورت گرفت و یکی از اهداف مهم این سفر توافق های اقتصادی برای بازسازی سوریه است.
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: ایران اسلامی همان طور که در هنگام جنگ با سوریه همراه بود امروز در بازسازی سوریه ایران اسلامی با تجربه، امکانات و علم و فن آوری می تواند موثر واقع شود و خوشبختانه قراردادهای بسیار مهم و با ارزشی در این راستا امضا شد.
وی اظهار کرد: یکی از وعده های رییس جمهوری در انتخابات، برقراری حسن روابط با کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی بود که این مهم با توافقات اخیر با عربستان، بحرین، امارات و دیگر کشورها محقق شد چرا که این توافقات برای امنیت و اقتصاد منطقه بسیار مفید است.

کد خبر 1264714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha