علمای سربیشه در قالب کتاب به مردم معرفی شوند

حجت الاسلام نجمی پور گفت: باید شخصیت ها و مشاهیر در قید حیات یا همه افراد تأثیرگذار منطقه و مشاهیر شهرستان سربیشه شناسایی و در قالب کتاب به مردم معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد نجمی‌پور -امام جمعه سربیشه- در همایش روز علی آباد که با محوریت تجلیل از روحانیون و علما که در 100 سال گذشته به عنوان پدران معنوی در این روستا خدمت کردند، برگزار شد، به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: خداوند سه مهم شامل تار، تور و تیر در اختیار انسان قرار داده است.

 

وی ضمن ربط دادن این حدیث پیامبر به شرایط جامعه گفت: خداوند صدا و صوت قرائت قرآن، مداحی و... را برای صیقل دادن قلب انسان قرار داده است و مناسبت ها، همسر خوب می تواند مسیر انسان را تغییر داده و سرنوشت ساز و یا سرنوشت سوز باشد.

 

امام جمعه سربیشه با اشاره به اینکه شخصیت های تجلیل شده این منطقه از جمله تورهای خدا در این منطقه هستند، افزود: سرمایه فقط پول و ثروت، معدن و کارخانه نیست و می توان از نیروهای انسانی هر منطقه به عنوان سرمایه و معدن گرانبها نام برد که متأسفانه ما قدر سرمایه های انسانی را نمی دانیم.

 

وی گریزی به سخنان پیامبر (ص) زد و با بیان اینکه این شخصیت‌ها و مشاهیر در قید حیات باید استخراج شوند، افزود: باید شخصیت‌ها و مشاهیر در قید حیات و همه افراد تأثیر گذار منطقه و مشاهیر شناسایی شده و در قالب کتاب معرفی و در اختیار عموم قرار گیرد.

 

نجمی پور از تیر خداوند به عنوان بلاها نام برد و گفت: وجود برخی بلاها در زندگی لازم است و برخی هم اکتسابی بوده و خود باعث وقوع آن می شویم و خداوند به وسیله تار، تور، تیر به دنبال جذب انسان است و امید است بتوان از تار، تیر و تور خداوند به نحو احسنت استفاده کنیم.

 

در ادامه یکی از علمای پیشکسوت و روحانی محلی با بیان اینکه زنان و مردان ما رشد یافته در مکتب حضرت زهرا (س) و سیدالشهدا هستند، ادامه داد: عنایات امام حسین (ع) باعث شده همه ما به عنوان پروانه به گرد شمع وجودی حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) باشیم.

 

سید مجد محمدی با اشاره به این مهم که چه بگویم که یادگاری برای خواهران و برادران باشد به دعای شریفه حضرت زهرا گریزی زد و گفت: حضرت فرمودند خدایا روحیه خود شکنی را در من زنده کن تا خود را بشکنم و منِ شیطانی را زیر پا بگذارم.

 

به گفته وی با شکستن نفس و منیت، انسان، انسان شده و شهید مطهری ودستغیب می شود و شهدایی که با یک جمله کاروان بشریت را به حرکت می آورند.

 

وی یادآور شد: با شکستن نفس و من وجودی، جایگاه رفیع خداوند بزرگ جلوه می کند تا هیمنه خدا را مشاهده کرده و وقتی هیمنه خدا در افق ذهن انسان ترسیم شد انسان می تواند جایگاه رفیع خدا را مشاهده کرده به طور قطع بندگی کند.

 

به گفته وی زمانی‌که انسان حالت افتادگی و خشوع پیدا کرد خداوند دست انسان را می بوسد و بر آن افتخار می کند و باید اعمالی انجام داد که رضایت خداوند را به دنبال داشته باشد نه خشم خداوند را.

 

محمدی به انقلاب اسلامی گریزی زد و گفت: وجود انسان های وارسته در گوشه و کنار استان، به برکت خون شهدا است و باید انسان جایگاه رفیع خود را در پیوند با امام حسین(ع) و زهرا مرضیه بشناسد.

 

وی در پایان با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان تأکید کرد: نگذارید این فضاهای مجازی و عناصر کثیف ضد انقلاب بر روحیه ما و فرزندان اثر بگذارند.

 

در پایان از ۲۱ روحانی بومی که در ۱۰۰ سال گذشته در روستای علی آباد خدمت کردند،‌ تجلیل شد.

 

شایان ذکر است در حاشیه این همایش ساختمان بیت الزهرا(س) علی آباد با حضور مسئولان استانی و شهرستان کلنگ زنی شد.

 

 

 

کد خبر 1264716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha