برگزاری هجدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در کاشان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان از برگزاری هجدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم منطقه شمال استان اصفهان (کاشان و آران و بیدگل) در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: مرحله نخست هجدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم منطقه شمال استان اصفهان همزمان با سراسر کشور در شهرستان کاشان برگزار شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان افزود: در این آزمون معتبر قرآنی، ۱۵۰ حافظ از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم با سایر متسابقین از سراسر کشور به رقابت پرداختند.

 

حجت الاسلام بصیرتی ادامه داد: در این آزمون که در سالن دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد، ۵۱ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۳ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء و ۷۶ نفر در رشته حفظ کل حضور داشتند.

 

 وی با بیان اینکه این آزمون در ۸۶ حوزه آزمون در سطح کشور برگزار شد، بیان داشت: این مرحله شامل ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن به صورت کتبی و چهار گزینه‌ای بود. 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان تصریح کرد: مرحله دوم دوره هجدهم آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، بعد از اعلام نتایج مرحله اول این آزمون، به صورت شفاهی برگزار خواهد شد.

 

بصیرتی خاطر نشان کرد: افرادی که در مراحل کتبی و شفاهی آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن نمره قبولی کسب کنند، حائز دریافت پنج درجه معادل دکترا(درجه یک)، فوق لیسانس(درجه دو)، لیسانس(درجه سه)، فوق دیپلم( درجه چهار) و دیپلم (درجه پنج) می شوند.

 

وی افزود: اعطای این درجات برای کارمندان دولت و تمامی نیروهای اداری و سازمانی  برابر با افزایش و پرداخت حقوق همپایه این درجات تحصیلی است و این مزیت با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با دستور ریاست جمهوری به نهادها و ارگان‌ها انجام می‌شود.

طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به استناد مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی از وظایف و محوریت‌های قانونی دارالقرآن ‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی است که به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور برای حافظان قرآن کریم همه ساله حداقل یک دوره آزمون تخصصی قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

چهار مرحله آزمون کتبی و شفاهی در بخش‌های مختلف ترجمه، مفاهیم و حفظ، ترجمه و مفردات و تفسیر و علوم قرآنی از شرکت‌کنندگان به عمل می‌آید و در پایان پنج درجه تخصصی به ترتیب عناوین استاد حفظ قرآنی، حافظ ممتاز قرآنی، حافظ کل قرآن، حافظ ۲۰ جزء و حافظ ۱۰ جزء قرآن به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود./

کد خبر 1264757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha