برگزاری هجدمین آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم در نایین

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نایین گفت: هجدهمین مرحله‌ی دوره آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم در نایین، تنها حوزه امتحانی در شرق استان اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ مهدی ربیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان اظهار کرد: هجدهمین مرحله‌ی دوره آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در تنها حوزه امتحانی در شرق استان اصفهان و در شهرستان نایین برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نایین ادامه داد: این آزمون در مقاطع ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، ۳۰ جزء قرآن کریم برگزار شد که در سال گذشته در شهرستان هشت شرکت کننده وجود داشت و خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته با افزایش شرکت کنندگان به ۳۰ نفر مواجه هستیم.

این مسئول گفت: از این تعداد ۳۰ نفر، ۹ نفر از شهرستان نائین و دیگر نفرات از شهر تودشک شهرستان کوهپایه و روستاهای اطراف هستند و این مهم راضی‌کننده نیست اما نشانه ای برای شناسایی حافظان قرآن کریم در سطح شهرستان نایین و شهرستان های همجوار به دلیل وجود تنها حوزه امتحانی در شرق استان اصفهان و در نایین است.

وی با بیان اینکه دریافت این مدرک تخصصی با مزایای بسیاری همراه است، خاطرنشان کرد: حافظان قرآن کریم بسیاری وجود دارند که به دلیل علاقه بسیار، حفظ قرآن را به روش‌های سنتی انجام دادند اما به منظور شناسایی آنها در سطح استان و حتی در سطح کشوری و بهره مندی‌شان از مزایای حفظ قرآن کریم در دستگاه‌های دولتی، استخدام و دیگر ظرفیت‌ها، اخذ این مدرک تخصصی الزامی است.

ربیعی با اشاره به اینکه هزینه ثبت نام شرکت‌کنندگان به آنها برگشت داده می‌شود، گفت: شهرستان نایین از معدود شهرستان های دارای حوزه امتحانی است و حتی شهرستان‌هایی مانند اردستان و دیگر شهرها نیز از این مورد بی بهره هستند و تلاش ما حفظ این حوزه امتحانی در شهرستان نایین است و این مهم با استقبال حافظان قرآن کریم در سطح شهرستان میسر است.

کد خبر 1264774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha