ساخت مستند از شاخص ترین کتابخانه کانون های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان گفت: بنا به درخواست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ساخت مستند از شاخص ترین کتابخانه کانون های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام مهدی پودینه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری  مساجد کشور به تازگی دستورالعمل ساخت مستند از شاخص ترین کتابخانه را به ستاد کانون های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان  ابلاغ نموده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان بیان داشت: برای  ساخت مستند از شاخص ترین کتابخانه سیستان و بلوچستان با یک تیم مستندساز حرفه ای تفاهم نامه همکاری منعقد شده است.

 

پودینه گفت: در این مستند قرار است که به تاریخچه تاسیس کتابخانه و حوزه فعالیت آن پرداخت شود.

 

وی افزود:  کتابخانه کانون فرهنگی و هنری پیروان ولایت مسجد جامع سنچولی شهرستان هامون به عنوان شاخص  ترین کتابخانه روستایی برای کار ساخت مستند انتخاب شده که هم اکنون  فیلم بردار گروه مستند ساز برای انجام فیلم برداری به روستای سنچولی بخش تیمور آب شهرستان هامون اعزام شده است.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان وبلوچستان در ادامه به مشخصات کتابخانه کانون فرهنگی و هنری پیروان ولایت مسجد جامع سنچولی اشاره کرد و یادآور شد: کتابخانه کانون فرهنگی و هنری پیروان ولایت مسجد جامع سنچولی در  روستای سنچولی بخش تیمور آب شهرستان هامون واقع شده است.

 

پودینه یادآور شد: این کتابخانه با زیربنای ۸۵ متر مربع بیش از ۵ هزار جلد کتاب در حوزه های دینی، روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم عملی، ادبیات و تاریخ  و کتاب های کمک آموزشی از کلاس اول تا کارشناسی ارشد دارد که کتاب های کمک آموزشی آن با یک کتابخانه عمومی برابری می کند و روزانه ۳۰ تا ۴۰ نفر به این کتابخانه مراجعه می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بروزترین کتاب ها در کتابخانه کانون فرهنگی و هنری پیروان ولایت وجود دارد،افزود: با راه اندازی این کتابخانه بخش اعظمی از آسیب های اجتماعی در  این روستا برطرف و جوانان و نوجوانان به برکت وجود این کتابخانه جذب مسجد شده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان اذعان داشت: مسابقات نقاشی، قصه گویی، خلاصه  خوانی کتاب، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری  برای کودکان و نوجوانان، اهدای کتاب به صورت خانه به خانه از جمله برنامه های جانبی این کتابخانه است.

 

 

 

کد خبر 1264783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha