اعلام آمادگی ۱۰۷ کانون فرهنگی هنری استان کرمان در طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی

در راستای لبیک به خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هر مسجد یک پایگاه قرآنی بشود» تاکنون بیش از یکصد کانون فرهنگی هنری در استان کرمان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد با لبیک به بیانات امام خامنه ای در اولین روز از ماه مبارک امسال و در محفل انس با قرآن کریم  مبنی بر اینکه «هر مسجد یک پایگاه قرآنی بشود» اقداماتی رقم زده است.

 

 

امام خامنه ای همچنین در 14 فروردین سال گذشته و در محفل انس با قرآن فرمودند «...هر مسجدی یک پایگاه قرآنی بشود؛ مساجد این محل با همدیگر ارتباط داشته باشند، همکاری داشته باشند؛ اساتیدشان اینها را به هم آشنا کنند.»

 

 

بر اساس این گزارش همه استان ها با ظرفیت سنجی از کانون های فرهنگی هنری خود و تشریح اهداف و سیاست های کلی طرح بزرگ «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی» در پی گسترش فعالیت های قرآنی مساجد هستند.

 

 

انتشار دهها خبر و گزارش از محافل انس با قرآن در جای جای کشور در ماه مبارک رمضان در خبرگزاری شبستان با هدف معرفی ظرفیت های قرآنی شهرها و روستاها در همین راستا انجام شد.

 

 

از مجموع بیش از 600 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان کرمان تاکنون 107 کانون برای مشارکت در این طرح بزرگ اعلام آمادگی کردند.

 

 

در این طرح مسجدی، پایگاه قرآنی اطلاق می‌شود که علاوه بر برگزاری فعالیت‌های عمومی‌قرآن(کلاس‌های آموزشی قرآن، طرح تلاوت نور و ...) در طول سال، اقدام به برگزاری جلسات هفتگی تلاوت مجلسی قرآن کریم می‌کند.

 

 

برنامه های مکملی نیز در این طرح از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی، جلسات سنتی قرآن کریم، ترویج برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم، طرح تلاوت نور و مسابقات قرآنی مدهامتان منظور نظر است.

 

 

کد خبر 1264848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha