اوقاف فلسطین: اشغالگران صهیونیست ۶۱ بار در ماه آوریل از پخش اذان در مسجد ابراهیمی جلوگیری کردند.

اوقاف فلسطین در گزارشی از ۱۹ بار حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و ۶۱ بار ممنوعیت پخش اذان از مسجد ابراهیمی در ماه آوریل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اللواء، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: شهرک نشینان در ماه آوریل 19 بار به مسجد مبارک الاقصی هجوم بردند، اشغالگران صهیونیستی همچنین 61 بار مانع از  پخش اذان در مسجد ابراهیمی شد.

 

وزارت اوقاف گزارش داد: رژیم اشغالگر صهیونیستی طی یک ماه گذشته با قطع سیم بلندگوهای مسجدالاقصی به منظور جلوگیری از پخش اذان  به هتک حرمت جدی و بی سابقه این مسجد اقدام کرد. همچنین این رژیم با یورش به مسجد باب الرحمه و قطع سیم های برق داخل آن و  ورود با کفش به این مکان به این مسجد هتک حرمت کرد و برنامه بستن و جلوگیری از برپایی نماز را اجرا کرد. این مسئله چالش بزرگ و خطرناک در حق مسلمانان در مسجد الاقصی و همه مساجد و نمازخانه های این مسجد است.

 

شیخ حاتم البکری، وزیر اوقاف و اموردینی فلسطین با اشاره به حملات روزانه اشغالگران به مسجد الاقصی، مسجد ابراهیمی و اماکن و مقدسات اسلامی و مسیحی در این ماه به ویژه در ماه مبارک، گفت: این رژیم در ماه مبارک رمضان برای برهم زدن برپایی نماز و آسیب رساندن به احساسات دینی مسلمانان در این ماه مبارک تلاش کردند.

 

 وی تاکید کرد:اشغالگران در تلاش هستند تا برنامه های خود را با هتک حرمت فزاینده و سیستماتیک برای  تقسیم زمانی و مکانی در داخل مسجد الاقصی اجرا کنند.

 

این وزارتخانه در گزارش خود اعلام کرد: نیروهای اشغالگر اقدامات سرکوبگرانه خود را علیه نمازگزارانی که در ماه مبارک رمضان برای اقامه نماز و اعتکاف در مسجد الاقصی آمده بودند،تشدید کردند و همچنین نمازگزاران و معتکفان را مجبور به ترک مسجد کردند تا زمینه را برای یورش شهرک نشینان در عید فصح  به مسجد الاقصی فراهم کنند.

 

در این گزارش آمده است که گروه‌های صهیونیستی افراطی از حامیان خود خواستند تا بزرگ‌ترین یورش به مسجد الاقصی را در عید فصح به راه بیندازند. همزمان با آن ارتش صهیونیستی، مسدود کردن کرانه باختری ونوار غزه و بستن همه ایست‌های بازرسی در طول عید را اعلام کرد.

 

 این گزارش حاکی از آن است که در جریان حملات مکرر نیروهای اشغالگر به نمازخانه القبلی در مسجد الاقصی، ده ها نمازگزار و معتکفان دچار خفگی شدند. نیروهای اشغالگر در طول حملات خود پنجره ها را شکستند و گلوله وگاز اشک آور پرتاب کردند.

کد خبر 1264885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha