سیستم «بخوان، حفظ کن و نمره بگیر» باید از آموزش و پرورش برچیده شود

آیت الله ناصری یزدی گفت: باید سیستم بخوان، حفظ کن،نمره بیار از آموزش و پرورش اصلاح گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم معاون وزیر و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور،مدیران کل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم با آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کردند.


آيت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، گفت: شناخت خود مقدمه ای برای شناخت خداست و شناخت بعد معنوی انسان، قدرت اراده و مغز، انسان را به خالق خود نزدیک می‌کند،از آن جهت است که می‌گویند اگر خود را بشناسی خدای خودت را شناخته ای و پی بردن به عظمت الهی باعث رسيدن به درجه خدا شناسی می‌شود.

 

وی خواستار حرکت کردن و خروج از سکون شد و افزود: ارزش و ثمن‌ انسان بهشت است و نباید خود را به کمتر از آن بفروشد.

 

ناصری مسئولیت معلمان را خطیر دانست و اظهار داشت؛ شناخت و شناساندن شخصیتی که خداوند به انسان ها داده است از وظایف معلمان است.

 

امام جمعه یزد تربیت اخلاقی و پرورش نسلی مسئولیّت پذیر،متفکر و خلاق را خواستار شد.


ناصری بیان داشت: تدین، تفکر و تعقل گمشده جامعه امروز ما است که از ما گرفته شده است و برای هویت بخشی به آن نیاز داریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد نقش مدیران در مدارس جهت رفع مشکلات و آسیب‌ها  را با استفاده‌ از راهکار تفکر و تعقل با اهمیت دانست و گفت: باید سیستم بخوان، حفظ کن،نمره بیار از آموزش و پرورش اصلاح گردد.


وی تاکید کرد باید انسان هایی عالم،فکور و باورمند تربیت کنیم و در این راستا رسالت آموزش و پرورش سنگین و رسالت معلم سنگين تر است.

کد خبر 1264888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha