برنامه ریزی جهت ارتباط مساجد پیرامون مدارس/ برنامه های ویژه وزارت آموزش و پرورش برای جذب معلم جدید

علامتی با اشاره به برنامه ریزی جهت ارتباط مساجد پیرامون مدارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش برای جذب معلم جدید برنامه های ویژه ای پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، پیش از ظهر امروز معاون وزیر و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، مدیرکل آموزش و پرورش،مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم با آیت‌الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار و گفتگو کردند.

 

حامد علامتی معاون وزیر و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این دیدار، گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت و مهمترین دستگاه در بین دستگاههای اجرایی متکفل تعلیم و تربیت آینده سازان ایران اسلامی است.

 

وی اظهار داشت: همه تلاش دستگاه تعلیم و تربیت بر این است که آینده سازان بر مبنای آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل عظیم الشان و مقام معظم رهبری تربیت شوند.

 

علامتی افزود: در طول سالیان گذشته سند تحول بنیادین که سند متقنی است و به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی و مقام معظم رهبری هم رسیده است به یک سند بالادستی تبدیل شده و همانطور که مقام معظم رهبری در دیدارهای متعدد تاکید داشتند امروز اجرایی سازی آن در صف برای ما بسیار حائز اهمیت است و در ستاد بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهور محترم کارهایی انجام گرفته و با وجود همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد که مسئولین و خدمتگزاران در حال رفع آن هستند، امروز حوزه تعلیم و تربیت در مبحث سند تحول بنیاددین به کمک معلمان و فرهنگیان عزمش را جزم کرده تا سند را در کف مدارس جاری و ساری کند.

 

معاون وزیر اظهار داشت: استان یزد با مدیریت خوبی که در حوزه تعلیم و تربیت دارد از مشکلات اولیه ای که سایر استان ها دارند جداست و خوشبختانه وارد مباحث محتوایی شده است.

 

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برنامه ریزی دولت سیزدهم در حوزه فعالیت های آموزشی و پرورشی در سطح ملی خبر داد و گفت: در ستاد برنامه ریزی هایی صورت گرفته که به کمک مدیران استانی در صف از آغاز سال تحصیلی پیش رو اجرایی خواهد شد.

 

وی گفت: برنامه های راهبردی خوبی در زمینه تأمین نیروی انسانی طراحی شده است و ورودی معلم از دانشگاه فرهنگیان که یک دانشگاه حائز اهمیت است، امسال برای اولین با در تدارک این هستیم که ورودی معلم را از ورودی دانشگاه جدا کنیم و یک آزمون جداگانه همانند تربیت معلم های گذشته برای تربیت معلم برگزار کنیم که در این روش صلاحیت های علمی، حرفه ای، تخصصی و اخلاقی سختگیرانه انجام خواهد گرفت چرا که خانواده ها ثمره زندگیشان را به ما سپردند.

 

علامتی بیان داشت: در حوزه فعالیت های فرهنگی و پرورشی هم برنامه ریزی های خوبی از جمله اردوهای مختلف راهیان نور ،راهیان پیشرفت  و همچنین سبک زندگی ایرانی و اسلامی مبتنی بر روایات برای جذب و توانمند سازی مربیان فرهنگی، آموزگاران ابتدایی در دستور کار قرار گرفته است.

 

 معاون وزیر تاکید کرد: هر چقدر بتوانیم به لحاظ سخت افزاری در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس مشکلات را با کمک خیرین عزیز کم کنیم ، به همان اندازه در بحث محتوایی به برنامه ریزی های درسی خواهیم پرداخت.

 

این مقام مسئول گفت: شاکله امروز آموزش و پرورش بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور محترم است و اولویت اول ما در آموزش و پرورش مدرسه است چرا که اگر بتوانیم مدرسه را درست اصلاح کنیم و بر مبنای سند تحول بنیادین پیش ببریم آنجاست که عنصر معلم، دانش آموز و عنصر اولیا به همان اندازه به کمک ما خواهند آمد.

 

وی مساجد پیرامون مدارس را یکی از مراکز بسیار مهمی دانست که در حال برنامه ریزی هستیم که  ارتباط بین این دو مرکز فرهنگی را برقرار کنیم.

کد خبر 1264891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha