برنامه های دهه کرامت باید از جهت کمی و کیفی پرجاذبه باشند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه های دهه کرامت باید از جهت کمی و کیفی پرجاذبه باشند و به صورت گسترده در همه روستاها بخش ها و مناطق برگزار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت در استان کهگیلویه و بویر احمد، اظهار کرد: دهه کرامت فرصت مناسبی برای جامعه، مردم کشور ایران اسلامی و حاکمیت است تا از این ظرفیت استفاده لازم را برای گسترش فرهنگ، معرفت و معنویت داشته باشند.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: باید شاکر باشیم که خداوند این فرصت ها، امامزادگان و وجود ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه میزبانی از امام رضا علیه السلام را که هرکدام ستاره و خورشیدی در عالم انسانی و هدایتگر همه ما است، را به جامعه اسلامی ایران عطا کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امروز آنچه که ما داریم به برکت وجود ائمه اطهار علیهم السلام و امامزادگان است که اگر این ها نبودند، عالمی وجود نداشت، افزود: بهار تکوین و بهار فرهنگی، دینی و اخلاقی ما به برکت وجود، قبور و آستان مقدس اینها است .

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار علیهم السلام و امامزادگان همان طور که در دوران حیات می درخشیدند و برای بشر راهنما و هدایتگر بودند، امروز نیز بارگاه ملکوتی این بزرگواران هدایتگر و راهنمای همه ما به ویژه پیروان مذهب تشیع است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر امروز سرزمین ایران اسلامی مقدس و ماندگار شد، به برکت وجود همین امامزادگان است که در کشور ما حضور پیدا کردند و مردم نیز گرد این شمع‌ها و ستارگان چرخیدند.

 

وی تاکید کرد: دهه کرامت فرصت بسیار بزرگ شکرگزاری برای عنایت خداوند متعال به خاطر وجود امامزادگان در نقاط مختلف کشور و همچنین وجود بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام است.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد این افتخار را دارد که امروز یک سوم جمعیت آن را سادات با احتساب پدر تشکیل می دهند، اظهار کرد: این عنایت خاص خداوند به استان و کشور ما بوده، زیرا وجود امامزادگان و همه اطهار علیهم السلام مایه برکت دنیا و آخرت در ابعاد مختلف هستند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که این مراسم ها هرچه باشکوه تر از جهت کمی و کیفی برگزار شوند، ابراز داشت: امروز آن چیزی که مایه بقای انقلاب اسلامی ایران و مقاومت مضاعف نظام شده، همین مراسمات و مناسبت های دینی، ملی و مذهبی است.

 

وی تصریح کرد: امروز مراسمات اعیاد، ولادت ها، محرم، جشن ها، نماز جمعه و نماز عید فطر دشمن را مأیوس و توطئه های آنها را خنثی می‌کند.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: برنامه های دهه کرامت باید از جهت کمی و کیفی پرجاذبه باشند و به صورت گسترده در همه روستاها بخش ها و مناطق برگزار شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر برگزاری برنامه های مناسب در مساجد استان، گفت: ائمه جماعات مساجد باید برای دهه کرامت برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

 

وی برگزاری برنامه های مناسب دهه کرامت در دانشگاه ها و مراکز آموزشی را یک ضرورت دانست و گفت: ادارات، نهادها و سازمان ها نیز می توانند در ایام دهه کرامت برنامه لازم را داشته باشند.

 

شایان ذکر است، دهه کرامت، دهه اول ماه ذی العقده است که آغاز آن با ولادت حضرت معصومه (علیه السلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا (علیه السلام) می باشد.

کد خبر 1264898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha