آیت‌الله سلیمانی روحانی انقلابی و مردمی بود

حجت الاسلام ادیانی با تأکید بر اینکه انقلابی بودن آیت الله سلیمانی را از سایر هم‌قطاران ممتاز کرد، گفت: آیت الله سلیمانی لحظه‌ای از تبیین راه امام و انقلاب درنگ نکرد و مردم هم به پاس قدرشناسی در مراسم تشییع این شهید سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید علیرضا ادیانیرئیس عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در فراجا- عصر امروز (۱۶ اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت شهدای اردیبهشت‌ امسال در مسجد امام حسین (ع) بیرجند اظهار کرد: برگزاری این گرامیداشت یکی از مصادیق تکریم و تجلیل از شهدا و عالم دین شهید آیت الله سلیمانی است.

 

وی بیان کرد: سخن از شهادت شهید آیت الله سلیمانی همانند شخصیت‌های بزرگ، سخت و دشوار است یعنی کلمات و مفاهیم قادر به تبیین ابعاد شخصیت این عالم موثر، معنوی و روحانی نخواهند بود، شخصیتی که ترجمه بسیاری از آیات و روایات و مجمع فضایل و ارزش‌های والای الهی و انسانی بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی تصریح کرد: مزد مجاهدت و ولایت‌مداری و خدمت شبانه‌روزی آیت الله سلیمانی به اسلام، شهادت در راه خداوند متعال بود و ایشان شهادت را با اشک بر مصیبت حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) گرفت.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه زندگی آیت الله سلیمانی به دو دوره قبل و بعد از انقلاب تقسیم می‌شود، گفت: ایشان در دوران شاهنشاهی به نشر مفاهیم دین پرداخت؛ اصالت و نجابت خانوادگی باعث شده که آیت الله سلیمانی از دوران کودکی قرآن را آموخت و اولین درس زندگی ایشان کتاب زندگی، هدایت و نور بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با ذکر این نکته که قبل از انقلاب اسلامی دین مایه عقب‌ماندگی تعریف می‌شد و طلبگی همراه با ملامت و زخم زبان همراه بود، متذکر شد: در چنین دورانی آیت الله سلیمانی راه حوزه علمیه را انتخاب کرد و حوزه‌های علمیه باید قدرشناس نعمت وجود انقلاب و امام راحل(ره) باشند.

 

وی عنوان کرد: ایشان در روزهای انقلاب از آنجایی که مُبلغ توانایی بود، با لبیک به فرمان امام راحل(ره) در جرگه و پیش آهنگ مبارزان انقلاب قرار داشت و ندای امام را به خوبی دریافت و همراه کاوران انقلاب به خوبی حرکت کرد.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افزود: ایشان تلاش جدی برای پیروزی انقلاب و اضمحلال رژیم شاهنشاهی داشتند، اما آیت الله سلیمانی را باید به دوران پس از انقلاب شناخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی گفت: انقلابی بودن آیت الله سلیمانی را از سایر هم قطاران ممتاز کرد و ایشان به معنی واقعی یک عنصر انقلابی بود و از روزی‌های نخستین پیروزی انقلاب در سنگر مقدس‌ترین تربیون نماز جمعه بابلسر با حکم اما راحل(ره) مشغول به خدمت شد.

 

وی ادامه داد: آیت الله سلیمانی لحظه‌ای از تبیین راه امام و انقلاب درنگ نکرد و مردم هم به پاس قدرشناسی در مراسم تشییع این شهید سنگ تمام گذاشتند.

 

رئیس عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در فراجا با تأکید بر اینکه مردم با برگزاری تشییع باشکوه شهید آیت الله سلیمانی نشان دادند که قدردان روحانیت انقلابی هستند، افزود: آیت الله سلیمانی عالمی نواندیش، آگاه و زمان‌شناس و دارای شخصیت مردمی و مجذوب بود.

کد خبر 1264908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha