استقبال گسترده جوانان از مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری

مولوی گفت: ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در این استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است و تا ۱۵ خرداد سال جاری ادامه دارد.

محسن مولوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در این استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است و تا ۱۵ خرداد سال جاری ادامه دارد.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در رشته‌های گوناگون قرآنی تا ۱۵ خرداد سال جاری می‌توانند از طریق سامانه مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه اقدام به نام‌نویسی کنند.

 

وی با ذکر اینکه مرحله شهرستانی مسابقات در بازه زمانی اواخر خردادماه تا اواخر تیرماه برگزار می‌شود، ادامه داد: بخش آوایی انفرادی مسابقات شامل رشته‌های حفظ ۳۰، ۲۰، ۱۰  و ۵ جزء، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی بوده و رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم در بخش آوایی گروهی پیش‌بینی شده است.

 

مولوی تصریح کرد: بخش معارفی نیز رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه را در بر دارد و امسال برای نخستین بار در این بخش، رشته ترجمه سوره‌های مبارکه یس و الرحمن نیز به فهرست رشته‌ها اضافه شده است که عمومی بوده و فقط دارای یک مرحله شهرستانی است، این رشته به‌صورت کتبی و با رعایت استاندارد آزمون‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: علاقه‌مندان برای مطالعه آیین‌نامه مسابقات سراسری در رشته‌های گوناگون و ثبت‌نام در این دوره از مسابقات می‌توانند به سامانه www.quraniran.ir مراجعه کنند.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان در خصوص داوران این دوره از مسابقات، گفت: علاوه بر بهره‌مندی از داوران دارای گواهی‌نامه طرح ساماندهی، مرکز قرآنی سازمان اوقاف از بین داوران واجد شرایط پس از برگزاری دوره آموزشی فشرده و مرحله مصاحبه، برای داوری در مرحله شهرستانی دعوت به عمل آورده است.

 

مولوی افزود: نیازمندی‌های استان در بخش‌های مختلف مسابقات قرآن کریم احصا شده است که بر این اساس، در رشته‌ تجوید بخش بانوان، صوت، لحن، وقف و ابتدا در دو بخش بانوان و آقایان و صحت حفظ بخش آقایان کمبود داور در مرحله شهرستانی وجود دارد.

 

کد خبر 1264937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha