تجهیز قرارگاه‌های جهادی امسال در دستور کار است

هنری با بیان اینکه امسال تجهیز قرارگاه‌های جهادی در دستور کار است، گفت: همزمان با هفته بسیج سازندگی ۳۵۰ کارگاه اشتغال و طرح عمرانی با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی هنری- مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی - امروز یکشنبه (۱۷اردیبهشت) در نشست خبری ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی در سال ۷۹ به فرمان رهبر انقلاب اظهار کرد: وظیفه بسیج سازندگی با توجه به تأکید رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و نهادینه کردن اقتصاد مردم پایه است.

 

وی با بیان اینکه امسال شعار اصلی فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه اشتغال و کمک به اقتصاد مردم پایه است، افزود: در همین راستا برگزاری دوره‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه‌های « اقتصاد به توان مردم»  در دستور کار است.

 

هنری با بیان اینکه دوره‌های آموزشی در مدت برپایی نمایشگاه با همکاری دستگاه‌های مربوطه صورت می‌گیرد، گفت: برای مشاغل خرد و خانگی به دنبال خوشه‌سازی تخصص‌های مختلف هستیم.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: امسال در راستای مردمی کردن اقتصاد، آموزش‌ها را برون‌سپاری خواهیم کرد و مجوزهای لازم برای ایجاد و راه‌اندازی کسب و کار برای تولیدکنندگان فراهم می‌شود و بخش‌های مختلف زنجیره اشتغال به مردم واگذار خواهد شد.

 

وی از برپایی ۱۰۴ نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات روستایی، مشاغل خرد و خانگی طی یکسال گذشته در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۴ نمایشگاه شهرستانی، هشت نمایشگاه استانی و ۲ نمایشگاه در سطح ملی بوده است.


هنری بیان کرد: همچنین در مدت یاد شده بیش از ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر با هماهنگی مجموعه‌های مختلف در  دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی شرکت کردند.


مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در یک سال گذشته از محل تسهیلات منابع تبصره ۱۶ و منابع صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی یک هزار و ۷۳۵ کارگاه اشتغال با ایجاد سه هزار و ۶۶۰ نفر فرصت شغلی راه‌اندازی شده است.


هنری با اشاره به فعالیت ۴۹۲ صندوق قرض الحسنه مردمی در سطح استان، افزود: در حال حاضر ۳۳ هزار و ۸۰۰ نفر عضو این صندوق‌ها هستند و بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ نفر کمک به ایجاد یا تثبیت مشاغل خرد و خانگی از طریق صندوق‌ها انجام شده است.

 

وی به ثبت اطلاعات گروه‌های جهادی در سامانه اطلس اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۴۲ گروه جهادی خراسان جنوبی در سامانه اطلس ثبت شدند که ۹۷۶ گروه جهادی محله‌محور و مابقی گروه جهادی جغرافیامحور هستند.

 

هنری تصریح کرد: در سال گذشته سه هزار و ۳۷۸ اردوی جهادی با حضور ۳۹ هزار و ۷۰۰ جهادگر در این استان برگزار و بیش از ۲۷۶ میلیارد ریال خدمت به مناطق محروم ارائه شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته ارزش ریالی نهضت خدمت مومنانه ۳۶۶ میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: در همین راستا ۲۴۸ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان و سه میلیون و ۱۰۰هزار پرس غذای گرم بین محرومین استان توزیع شده است.

 

وی به توزیع ۲هزار و ۸۴ سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمند و کمک به آزادی ۲۶۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان اشاره کرد و گفت: امسال تجهیز قرارگاه‌های جهادی در دستور کار است.

 

هنری با بیان اینکه سال گذشته اجرای ۸۲۴ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان توافق شد، گفت: تاکنون ۴۱۲ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی با اعتبار ۱۰۱ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.


مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در ادامه از افتتاح ۳۲۷ کارگاه اشتغال و ۲۳ طرح عمرانی با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان طی هفته بسیج سازندگی در استان خبر داد و افزود: برنامه محوری هفته بسیج سازندگی و تجلیل از جهادگران روز ۲۷ اردیبهشت با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1265983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha