۳۰۰۰ ناشر در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارند

مدیر عامل خانه کتاب از حضور ۳۰۰۰ ناشر در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۱۰۰ ناشر خارجی، ۲۰۰ ناشر داخلی به صورت حضوری و دو هزار و ۷۰۰ ناشر و کتابفروش داخلی در فضای مجازی حضور دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پیش از ظهر امروز یکشنبه 17 اردیبهشت با حضور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب در مصلی تهران برگزار شد.

 

 

در این نشست، علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: تعامل با رسانه ها و فراهم کردن دسترسی عمومی برای مردم ارمغان نمایشگاه دوره سی و سوم کتاب برای نمایشگاه سی و چهارم است. امسال برای اومین بار بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران همزمان با بخش حضوری به مردم در سراسر کشور خدمات ارائه می دهد.

 

 

مدیرعامل خانه کتاب از فعالیت کتاب فروشان در بخش مجازی نمایشگاه خبر داد و گفت: مهمترین ویژگی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اضافه شدن کتابفروشان به عرضه کنندگان کتاب در نمایشگاه است.

 

 

رمضانی اظهار کرد: فعالیت سی و چهارمین دوره نمایشگاه پس از پایان نمایشگاه سی و سوم با تشکیل دبیرخانه دایمی آغاز شد و پس از بررسی و آسیب شناسی های بسیار تلاش شد تا مشکلات نمایشگاه مثل نواقصی که در مرحله آماده سازی و راهنمایی های داخلی و گستردگی تبلیغاتی بود، برطرف شود.

 

 

وی با اشاره به برنامه های کمیته های مختلف سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: کمیته پاسخگویی در مرکز نمایشگاه برپا می شود و در 20 نقطه نمایشگاه اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت و به سوالات مردم پاسخ داده خواهد شد. همچنین کارافزار نمایشگاه روی کافه بازار قابل دریافت است و نقشه های نمایشگاه روی آن قرار خواهد گرفت. در کنار این مراکز؛ توزیع نقشه های نمایشگاه دایم خواهد بود. همچنین مرکز تماس برای مراجعان حضوری و غیر حضوری با شماره 91009898 امکان پذیر خواهد بود.

 

 

مدیرعامل خانه کتاب اظهار کرد: کمیته ناشران خارجی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال میزبان قریب 100 ناشر خارجی است که کتاب های تولید شده در سال های 2015 تا 2023 را عرضه می کنند و در این بخش 45 عنوان کتاب در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت. همچنین این کمیته میزبان کشور تاجیکستان خواهد بود.

 

 

رمضانی از حضور روسای نمایشگاه های کتاب دوحه و مسقط در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه وزرای فرهنگ تاجیکستان و ونزوئلا خضور دارند. همچنین کتاب وزیر فرهنگ ونزوئلا در نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

 

 

وی از پیش بینی اختصاص تالارهای مختلفی در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای فعالان حوزه کتاب خبر داد و گفت: سالن کتاب یاران با 22 غرفه میزبان گروه ها و نهادهای فعال در حوزه کتاب است. همچنین در تالار سینما کتاب فیلم های مرتبط با کتاب به نمایش درخواهد آمد.

 

 

برپایی سالن کتاب بازی در حوزه کودک و نوجوان، برپایی 30 کارگاه آموزشی کودک و دانشگاهی، برپایی دو جایگاه کودک و بزرگسال از برنامه های جنبی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است که رمضانی به آن اشاره کرد.

 

 

قائم مقام و سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از افتتاحیه مردمی این نمایشگاه با حضور مادران و شهدای امنیت خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه این رویداد در صحن مصلی با حضور مادران شهدای امنیت برگزار خواهد شد.

 

 

رمضانی با اشاره به اختصاص یارانه خرید کتاب برای دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه گفت: یارانه خرید دانشجویان، طلاب و اساتید برای دانشجویان 600 تومان، برای اساتید و هیئت علمی 700 تومان و برای اهل قلم بر اساس اولویت 600 تا 800 تومان پیش بینی شده است.

 

 

وی تصریح کرد: کمیته روابط عمومی سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای خبرنگاران بخش مجزای مرکز خبر را پیش بینی کرده که پذیرای خبرنگاران است و کارت حضور به خبرنگارانی که برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده اند، داده خواهد شد.

 

 

رمضانی از حضور 3000 ناشر در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 100 ناشر خارجی، 200 ناشر داخلی به صورت حضوری و دو هزار و 700 ناشر و کتابفروش داخلی در فضای مجازی حضور دارند.

 

 

کد خبر 1266006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha