مسجد محور فعالیت های محلات باشد

امام جمعه شهرستان قدس گفت: در حکومت اسلامی محور وظیفه ای حاکمیت اسلامی بر رفع محرومیت های فرهنگی و اجتماعی است و در این مسیر مسجد محور فعالیت های محلات باشد .

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران،اولین نشست قرارگاه توانمند سازی محلات کم برخوردار و آسیب دیده در شهرستان قدس با حضور مسئولان برگزار شد.  

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در این نشست اظهار داشت: در حکومت اسلامی محور وظیفه ای حاکمیت اسلامی بر رفع محرومیت های فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به قرآن کریم افزود: اولین وظیفه برای کسانی که به قدرت و جایگاهی می رسند نماز است تا بستر ترویج خوبی ها و زیبایی ها در جامعه فراهم و بستر ناهنجاری های فرهنگی برچیده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر قدس تاکید کرد: در اولویت همه دستگاه‌ها برای دست یابی به اهداف حکومت اسلامی، اقامه نماز در جامعه است، وظیفه دوم ایتای زکات و محرومیت زدایی است، اگر جای کم برخوردار یا حاشیه شهر آسیب پذیر یا آسیب دیده،  راهکار فرهنگی در آنجا اقامه نماز و راهکار اقتصادی ایتای زکات است.

امام جمعه شهر قدس افزود: اگر کار فرهنگی نباشد ایتای زکات بصورت مطلوب تحقق نمی یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: از ظرفیت عمومی و همگانی امر به معروف و نهی از منکر برای اجرای دو وظیفه ای اقامه نماز و ایتای زکات است.

وی با بیان اینکه در چند ساله اخیر طرحی را سپاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام استان تهران مطرح نموده تحت عنوان محلات اسلامی و آغاز به کار کرده است، گفت: طرح محلات اسلامی جدی گرفته نشد اما در شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با انسجامی که مسئولان داشتند مناطق در شهر و روستاها تقسیم بندی و مدیران پالایش، بانک اطلاعاتی از ظرفیت ها و آسیب ها در محله احصا شده و اقداماتی با حضور چهره به چهره مسئولان با مردم در راستای رفع مشکلات با محوریت مسجد محلات اسلامی برگزار گردیده است.

امام جمعه شهرقدس در ادامه افزود: در این طرح محوریت محلات اسلامی با مساجد محله است.

حجت الاسلام  جوکار در پایان خاطرنشان کرد: قرارگاه فرهنگی نماز جمعه و قرارگاه جهادی محرومیت زدایی شهرستان در دل طرح محلات اسلامی گنجانده شده است، اقدامات در دو بخش خدمات عمومی، اجتماعی و فرهنگی و فرهنگ‌سازی انجام می گردد.

کد خبر 1266041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha