مدهامتان بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه مسابقات مدهامتان، بهترین ظرفیت جهت ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی در جامعه است، گفت: در کنار این مسابقات توجه به پیام های قرآنی و نکته های اخلاقی، اجتماعی و سیاسی قران می تواند بسیاری از آسیب های جامعه را حل و فصل کند.

حجت الاسلام علیرضا زارعی-امام جمعه بشرویه-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اهمیت پرداختن به معارف قرآن به عنوان کتاب زندگی در جامعه اسلامی مسابقات مدهامتان می‌تواند زمینه پیوند خوبی بین مردم، معارف قرآن و مسجد باشد.

 

وی در ادامه بیان کرد: اگر در کنار این مسابقات به پیام های قرآنی و نکته های اخلاقی، اجتماعی و سیاسی قران پرداخته شود خیلی از مشکلات و آسیب های جامعه حل و فصل خواهد شد.

 

امام جمعه بشرویه درخصوص لزوم تقویت مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: اگر به دنبال تقویت این مسابقات باشیم باید به اطلاع رسانی دقیق تر و گسترده تر بپردازیم چرا که نکته مهم و موثری است.

 

حجت الاسلام زارعی در ادامه بیان کرد: همچنین در کنار اطلاع‌رسانی، بحث توجه و دغدغه مسئولین دستگاه ها و نهادهای فرهنگی می‌تواند مهم و موثر باشد و توجه خانواده ها و آموزش و پرورش به برگزاری این مسابقات زمینه تقویت آن را فراهم می کند.

 

وی در ادامه گفت: در کنار برگزاری این مسابقات توسط کانون های مساجد، برنامه های متنوعی همچون تشویق ها، برگزاری اردوها، تجلیل از برترین ها می تواند جذابیت های بسیاری برای نوجوانان و جوانان ایجاد کند.

 

امام جمعه بشرویه با اشاره به اینکه متاسفانه اطلاع رسانی کانون ها خیلی گسترده و مطلوب نیست، افزود: باید از ظرفیت های مهمی همچون رسانه ملی، شبکه های اجتماعی، پایگاه های بسیج، مدارس و مساجد در راستای اطلاع رسانی استفاده شود.

 

حجت الاسلام زارعی با توجه به اینکه برگزاری مسابقات مدهامتان یک رویداد مهم قرآنی است، افزود: این مسابقات می تواند بهترین ظرفیت برای ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی باشد و هرچقدر انس با قرآن و محافل قرآنی بیشتر شود زمینه تحقق و شکل گیری فرهنگ قرآنی در جامعه بیشتر خواهد شد.

 

امام جمعه بشرویه در پایان عنوان کرد: جامعه قرآنی جامعه ای است که در عرصه های مختلف بتواند با توجه از بهره مند شدن معارف قرآن سلامت خود را در عرصه های مختلف تضمین کند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1266047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha