«کتارا» مسجدی زیبا با طراحی بی نظیر در قطر+عکس

مسجد کتارا، یکی از زیباترین مساجد قطر به شمار می رود و در نمای بیرونی آن از سرامیک های آبی و فیروزه ای استفاده شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: مسجد کتارا یا مسجد جامع کتارا به عنوان یکی از زیباترین مساجد قطر و جاهای دیدنی دوحه به شمار می رود  که در دهکده فرهنگی کتارا واقع شده است.

 

این مسجد توسط طراح مساجد مشهور جهان ترکیه زینب فاضل اوغلو طراحی شده است.مرمت مسجد جامع کتارا توسط تعدادی از متخصصان مرمت کاخ دولما در استانبول انجام شده است.

 

موزاییک های به کار رفته در این مسجد دارای نقوش و خوشنویسی عربی نمایش آیاتی از قرآن کریم است.

 

این مسجد دارای ۹ گنبد است که در سبک خود بی ‌نظیر است و معماری این مسجد ترکیبی از معماری ترکیه، ایران، ترکمنستان و سوریه است.

 

مناره، گنبد و محراب مسجد جامع کتارا همگی الهام گرفته از بسیاری از مساجد اسلامی هستند که در کلان شهرها و پایتخت های مختلف شهرت دارند.

 

در بخش داخلی مسجد کتارا از کارهای دستی و از جمله معرق کاری استفاده شده است.

 

 

مسجد زیبای کتارا به مسجد آبی نیز معروف است و علت این امر به ‌خاطر رنگ نمای ساختمان این مسجد است. این مسجد با وجود مساحت کمی که دارد، توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

 

مسجد کتارا در انتشار فرهنگ و ارزش های اسلامی نقش مهمی دارد و مانند یک دانشگاه فرهنگی افراد گوناگون را به همزیستی مسالمت آمیز دعوت می کند.

 

این مسجد تنها یک مکانی عبادی نیست، بلکه یک مرکز فرهنگی و آموزشی نیز است و مراسم سخنرانی به صورت هفتگی در آن برگزار می شود و کلاس های حفظ قرآن نیز در آن برگزار می شود و در ماه رمضان مملو از جمعیت نمازگزاران می شود.

 

کد خبر 1266091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha