نایب قهرمانی نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات جهانی روباتیک

اصغر صفری دوست، نخبه جهانی کهگیلویه و بویراحمد به همراه سعید بویراحمدی دیگر نخبه این استان نایب قهرمان هفتمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد سال 2012 در تهران شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، این دو نخبه کهگیلویه و بویراحمد با کسب این موفقیت ارزنده سهمیه ورودی جام جهانی روبات ها که سال 2012 در مکزیک برگزار می شود را نیز کسب کردند.


روبات پرنده PSFDS که توسط اصغر صفری دوست و سعید بویراحمدی از نخبگان کهگیلویه و بویراحمد ساخته و طراحی شده، در هفتمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد سال 2012 که در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، مقام نایب قهرمانی را به دست آورد.


50 تیم از 15 کشور جهان و 324 تیم از ایران در این مسابقات حضور داشتند و روبات پرنده ساخت دو نخبه کهگیلویه و بویراحمد در لیگ پرندگان مقام نایب قهرمانی را تصاحب کرد.


این مسابقات چهار روز به طول انجامید و برگزارکنندگان آن شامل: کمیته ملی ربوکاپ ایران و دانشگاه آزاد قزوین بود.


این روبات پرنده چهار ملخ دارد و از قابلیت مانورپذیری بسیار بالایی بویژه در اماکن با فضای کوچک برخوردار است.


این روبات کار عکس برداری و فیلم برداری را به صورت واضح و باکیفیت بالا و به طور آنلاین انجام می دهد و کنترل کننده آن PID است.


یکی از ویژگی های مهم این روبات حذف صدا در پرنده است؛ زیرا روبات های پرنده چهار ملخه صدای زیادی از خود تولید می کنند ولی در این روبات به دلیل طراحی موتورها و ملخ ها صداهای ناشی از ملخ تا حد زیادی حذف شده است.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه یاسوج، سوابق اصغر صفری دوست، نخبه جهانی کهگیلویه و بویراحمد شامل برنده مدال طلای المپیاد جهانی آنالیز و طراحی مدارات دیجیتال پیشرفته در بین 84 کشور جهان در سوئیس، قهرمان مسابقات روباتیک سال 2011 جهان در استانبول ترکیه، نفر اول و برگزیده جشنواره خوارزمی، قهرمان مسابقات روباتیک سال 2010 کشور، مخترع حذف دم در هلی کوپترها و هواپیماها، مخترع آیفون حفاظتی الکترونیکی بدون کلید، مخترع کولر مدرن تمام هوشمند آبی با 50 درصد کاهش انرژی، مخترع موشک انداز آبی، خاکی و هوایی، مخترع پرنده جستجوگر شناور نجات، مخترع سنجش سطح مایعات به صورت اتوماتیک، مخترع دستگاه آبیاری هوشمند کشاورزی، مخترع دستگاه حذف تعقیب و گریز اتومبیل ها و ثبت این اختراع در کشور آمریکا، مولف و نویسنده 6 کتاب و مرجع دانشگاهی در زمینه برق، کامپیوتر، ریاضیات و فیزیک و چاپ هشت مقاله در ژورنال ISI است.


سوابق سعید بویراحمدی یکی دیگر از نخبگان کهگیلویه و بویراحمد شامل مدرس دانشگاه، نفر سوم المپیاد برق در کشور، نویسنده و مولف چندین کتاب و دارنده چند مقاله داخلی و خارجی است.


پایان پیام/

کد خبر 126617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha