جایگاه واقعی بانوان باید بر اساس انسان‌شناسی اسلامی تبیین شود

حجت‌الاسلام محمدخواه گفت: هویت و جایگاه واقعی بانوان باید بر اساس انسان‌شناسی اسلامی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام هادی محمدخواه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در جلسه ستاد پیشرفت نهضت بانوان این شهرستان که به منظور تعیین و معرفی مسؤل ستاد نهضت بانوان شهرستان سنندج برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور بانوان حاضر در جلسه بر ضرورت و اهمیت این ستاد تاکید کرد و گفت: از آنجا که جامعه مخاطب این نهضت را قشر تاثیرگذار جامعه یعنی بانوان تشکیل می‌دهند این ستاد حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به نقش محوری زنان در امر تربیت و فرهنگ‌سازی از نگاه آموزه‌های دین اسلام گفت: در گفتمان امامین انقلاب هم این نگاه ملموس و محسوس است به گونه‌ای که از بانوان به عنوان رهبران نهضت یاد شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج خاطر نشان کرد: برای دوام انقلاب و آرمان‌های آن نیز حضور بانوان در عرصه‌های راهبری گفتمان و جریان‌های انقلابی ضروری است به‌ نحوی که ستاد نهضت پیشرفت بانوان می‌تواند پایگاهی برای تحقق این راهبری موثر باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدخواه یادآور شد: دشمن از این توجه دین و نظام به بانوان در هراس است و همه تلاشش را برای تضعیف جایگاه و شخصیت زن به گونه‌های مختلف به کار بسته و به دنبال القای یاس و ناامیدی به آینده جامعه بانوان است که از جمله اقدامات مهم نهضت بانوان در این راستا امیدآفرینی است.

 

وی یکی از مهمترین آسیب‌های پیش‌روی جامعه بانوان را بحران هویت دانسته و راه برون رفت از این آسیب را تبیین جایگاه و هویت حقیقی بانوان با تاکید بر انسان شناسی اسلامی دانسته تا از این مسیر بانوان جایگاه واقعی خود را بشناسند و به دنبال هویت‌های جعلی و دروغین نباشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خواه در ادامه از بانوان فرهیخته و اندیشه ورز خواست این تعامل مستمر باشد تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های ستاد نهضت بانوان مشکلات و آسیب‌های حوزه بانوان را به حداقل رسانید. 

 

الهام دهقان مسؤل ستاد نهضت اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه به تشریح اهداف ستاد نهضت بانوان در استان پرداخت و گفت: دراین طرح از بانوان خوش فکر بهره‌گیری می‌شود تا با رصد ریشه نا کارآمدی ها با حضور نخبگان تا عموم مردم برمشکلات فایق آییم.

 

وی تاکید کرد: از بانوان حاضر در جلسه خواهشمند است، با توجه به استعداد وتوان و قتی که دارند مسئولیت یکی از طرح‌های مذکور را برعهده گیرند.

کد خبر 1266179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha