برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز و مشاعره در آموزش و پرورش گیلان

پیر اولیا از راه یابی ۱۰ فرهنگی و ۱۱۲ دانش آموز گیلانی به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد و گفت: به مناسبت هفته معلم مسابقه مشاعره ویژه فرهنگیان نیز با حضور۲۰ فرهنگی استان برگزار شد.

حسن پیراولیا_ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه از بین ۲۵۲ دانش آموز دختر و پسر ۱۱۲ دانش آموز و از میان ۴۰ فرهنگی ۱۰ نفر به بخش پایانی مسابقات قرآن، عترت و نماز راه یافته اند، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: چهل و یکمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز  دانش آموزان و هشتمین دوره مسابقات فرهنگیان در دارالقرآن امام جعفر صادق لاهیجان برگزار شد.

وی بیان کرد: در این دوره، ۴۰ نفر از فرهنگیان در بخش های حفظ کل و ۱۰ جزء  قرآن، روش تدریس احکام، نهج البلاغه و قرائت به رقابت پرداختند که ۱۰ همکار مرد و زن به مسابقات کشوری، که اواخر خرداد در مشهد برگزار می شود، راه یافتند.

پیراولیا همچنین اضافه کرد: در بخش دانش آموزی نیز  ۲۵۲ دانش آموز دختر و پسر شرکت کردند که ۱۱۲ دانش آموز در بخش های مختلف قرآنی، عترت و نماز توانستند به مرحله کشوری راه یابند.

وی اذعان کرد: مسابقات قرآنی دانش آموزی در رشته های آوایی شامل: قرآن، دعا خوانی(دختران)، اذان، حفظ و مداحی(پسران) در اواخر خرداد ماه در مشهد برگزار می شود.

پیراولیا تصریح کرد: رقابت های پژوهشی شامل: احکام، انشای نماز، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر و گفتمان مهدوی نیز تیر ماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از برپایی مسابقه مشاعره ویژه فرهنگیان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم با حضور ۲۰ فرهنگی استان خبر داد و گفت: در این مسابقه همکاران در ۲ بخش آزاد و موضوعی با هم رقابت کردند.

پیراولیا گفت: مهدی حقگو از رشت، زهرا غلامی از آستانه اشرفیه، سیده مریم اسلامی از خمام و مائده فولادبند از رحمت آباد توانستند به ترتیب رتبه های برتر را از آنِ خود کنند.

کد خبر 1266211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha