همزمان با یادواره شهدای سیوکانلو، مسابقه کتابخوانی برگزار می شود

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: به مناسبت نخستین یادواره شهدا دهستان سیوکانلو از توابع بخش مرکزی این شهرستان، مسابقه کتابخوانی برگزار می شود.

زهره بابایی- سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این مسابقه بر اساس زندگینامه شهید محمدهادی ذوالفقاری با عنوان پسرک فلافل فروش است که علاقه مندان جهت تهیه کتاب می توانند به دفتر امام جمعه، فروشگاه محصولات فرهنگی گام دوم و مدارس دهستان سیوکانلو این شهرستان مراجعه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: این مسابقه با همکاری فرمانداری، شهرداری،حوزه بسیج دانش آموزی شهید فهمیده و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شیروان است که علاقه مندان می توانند تا 24 اردیبهشت ماه آثار خود را ارسال کنند  و اهدای جوایز در 25 اردیبهشت ماه در یادواره دهستان سیوکانلو انجام خواهد شد.

 

بابایی عنوان کرد: روش های ارسال آثار به صورت تحویل به دفتر امام جمعه و فروشگاه فرهنگی گام دوم، تحویل به مدارس دهستان سیوکانلو و ارسال پاسخ سوالات به صورت عکس در پیام رسان ایتا به آدرس @iran_3_1_3  می باشد.

 

شهید ‌محمد هادی ذوالفقاری معروف به شیخ هادی از نخستین شهدای مدافع حرم و ارادتمند به امام هادی (ع) که در سامرا شهید شد و به وصیت خود در قبرستان وادی السلام نجف در جوار مرقد مطهر حضرت امیرالمومنین علی(ع) تدفین شد. در سالروز شهادت مدافع حرم آل الله هادی ذوالفقاری،‌ وی از نخستین شهدای مدافع حرم و ارادتمند به شهید «ابراهیم هادی» است که روز بیست و ششم بهمن ماه ۱۳۹۳ در نزدیکی شهر سامرا در شمال عراق در مبارزه با نیروهای تکفیری داعش جانفشانی کرد و به دیدار محبوبش شتافت.

 

شهرستان شیروان دارای سه امیر شهید، هفت سردار شهید و یک شهید مدافع حرم است که شهید براتعلی صدقی تنها امیر سرلشگر خلبان شهرستان است.

 

شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۸ شهید و هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

 

کد خبر 1266383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha