آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزار می‌شود

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان از برگزاری آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین این شهرستان خبر داد.

سیدهادی مسعودی علوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: آیین ملی گل‌غلتان ۲۸ اردیبهشت ماه در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزار می شود.

 

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان افزود: خانه تاریخی آل یاسین واقع در خیابان امام خمینی (ره) از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه پذیرای کودکان و مادرانی می‌شود که سنتی کهن و دیرینه را بازنمایی می‌کنند.

 

مسعودی علوی افزود: در این سنت بهاری، نوزاد را پس از غسل دادن میان گل‌های محمدی پرپر شده‌ای در پارچه سفیدی می‌غلتانند.

 

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان ادامه داد: بر اساس این باور کهن، این اقدام موجب شادابی پوست کودک شده و او را در برابر حساسیت‌های فصلی ایمن می‌کند.

 

مسعودی علوی با بیان اینکه آئین ملی گل‌غلتان ویژه کودکان یک تا سه سال برگزار می‌شود، تصریح کرد: پیشینه رواج این آئین در فرهنگ و سنت کاشانی به ثبت رسیده و در منطقه کاشان دارای هویت و اصالت است.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از الزامات مهم برای حضور در این آئین، مبتلا نبودن کودک به بیماری و آلرژی است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت فرزندانشان در آئین گل غلتان از طریق پیام رسان ایتا یا پیامک یاشماره 09107962961 و 03155223159 ارتباط برقرار کنند و با ارسال مشخصات به این شماره ها آمادگی خود را برای حضور در این مراسم اعلام کنند.

کد خبر 1266455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha